W tym roku dominującym ładunkiem docierającym do Portu Morskiego Kołobrzeg jest kruszywo
Przypływa ze Skandynawii, ostatnio z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Materiał produkowany z naturalnych skał poddanych kruszeniu, doskonale sprawdza się w budownictwie drogowym i kolejowym.
porty wiadomości05 września 2024 | 13:51 | Drukuj
fot. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg
Z Kołobrzegu odbierają go firmy drogowe i budowlane całego regionu
Kolejna partia blisko 3,5 tys. ton przypłynęła do portu w ładowniach 88 – metrowego statku WILSON AMSTERDAM, pływającego pod banderą Barbadosu.
Z kolei norweski drobnicowiec TINTO przypłynął do Kołobrzegu z Danii, z 1 656 t microdolu (dolomitu) pakowanego w worki umieszczone na paletach.
Pod względem wolumenu przeładunków, pierwsze półrocze w Porcie Handlowym w Kołobrzegu zamknęliśmy sumą 128, 5 tys. ton, co oznacza wynik o 32 procent wyższy niż odnotowany w analogicznym czasie roku ubiegłego. Dobry trend utrzymuje się. Na drugim miejscu po kruszywie znalazły się kłody drewniane. Ich także przeładowano więcej: 27,7 tys. ton przy 20,7 tys. ton w pierwszej połowie 2023 roku.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
Pożar taśmociągu w Porcie Gdynia. Nikt nie poniósł obrażeń. Port pracuje bez zakłóceń
Unikatowa na skalę europejską nieruchomość w Porcie Gdańsk wystawiona do przetargu
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
Pierwszy całkowicie elektryczny holownik w Europie w porcie Antwerpia-Brugia
Nowoczesna pława pomiarowa wkrótce na wodach Portu Świnoujście
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Przełomowe plany modernizacji portu morskiego w Kołobrzegu
Rozbudowa Terminala Zbożowego w Porcie Gdańsk
REKLAMA