W tym roku dominującym ładunkiem docierającym do Portu Morskiego Kołobrzeg jest kruszywo
Przypływa ze Skandynawii, ostatnio z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Materiał produkowany z naturalnych skał poddanych kruszeniu, doskonale sprawdza się w budownictwie drogowym i kolejowym.
porty wiadomości05 września 2024 | 13:51 | Drukuj
fot. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg
Z Kołobrzegu odbierają go firmy drogowe i budowlane całego regionu
Kolejna partia blisko 3,5 tys. ton przypłynęła do portu w ładowniach 88 – metrowego statku WILSON AMSTERDAM, pływającego pod banderą Barbadosu.
Z kolei norweski drobnicowiec TINTO przypłynął do Kołobrzegu z Danii, z 1 656 t microdolu (dolomitu) pakowanego w worki umieszczone na paletach.
Pod względem wolumenu przeładunków, pierwsze półrocze w Porcie Handlowym w Kołobrzegu zamknęliśmy sumą 128, 5 tys. ton, co oznacza wynik o 32 procent wyższy niż odnotowany w analogicznym czasie roku ubiegłego. Dobry trend utrzymuje się. Na drugim miejscu po kruszywie znalazły się kłody drewniane. Ich także przeładowano więcej: 27,7 tys. ton przy 20,7 tys. ton w pierwszej połowie 2023 roku.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
Port Aarhus buduje nowy terminal kontenerowy. Powstanie nabrzeże o długości 430 metrów
Kłajpeda Port rusza z budową stacji zielonego wodoru. Pierwszy taki projekt w regionie Morza Bałtyckiego
400-metrowy kolos w porcie Abidżan. Zawinięcie MSC Diletta zwiastuje nową erę logistyki morskiej w Afryce
Nowe możliwości przeładunkowe w Porcie Szczecin. Zakończono przebudowę Nabrzeża Słowackiego
Lasery na nabrzeżu. Smart docking w porcie Antwerpia-Brugia
Port Rotterdam testuje elektryczny patrolowiec Artemis EF-12
Nowy kierunek na Uniwersytecie Gdańskim. MIPMAL kształci liderów portów i logistyki morskiej
Port Gdańsk inwestuje w bezpieczeństwo: nowoczesny sprzęt ratowniczy dla MSPiR SAR
Politechnika Gdańska rozwija system ultradźwiękowy do badania stanu statków
REKLAMA