Nowe możliwości przeładunkowe w Porcie Szczecin. Zakończono przebudowę Nabrzeża Słowackiego
Port Szczecin sukcesywnie zwiększa swoją konkurencyjność na Bałtyku. Zakończono właśnie prace w ramach etapu IV inwestycji pn. „Poprawa dostępu do Portu w rejonie Kanału Dębickiego”, obejmującej modernizację Nabrzeży Czeskiego i Słowackiego. Dzięki temu Nabrzeże Słowackie jest już w pełni operacyjne i przystosowane do obsługi jednostek o większym zanurzeniu.
biznes gospodarka morska inwestycje logistyka pomorze zachodnie porty wiadomości05 czerwca 2025 | 18:08 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Port Szczecin
Pierwszy statek, który zawinął do zmodernizowanego nabrzeża, to jednostka dostarczająca śrutę sojową – ładunek obsługiwany przez firmę Viterra. To istotny moment nie tylko dla operatora, ale i całego portu, który zyskuje kolejne strategiczne ogniwo dla przeładunków masowych.
Jak słyszymy w szczecińskim porcie, modernizacja Nabrzeża Słowackiego to znaczący krok w stronę zwiększenia możliwości logistycznych portu oraz poprawy jego dostępności dla nowoczesnych jednostek morskich. Dzięki pogłębieniu akwenów i wzmocnieniu konstrukcji nabrzeża, port jest gotowy na przyjęcie większych statków, co przekłada się na wzrost efektywności operacyjnej i atrakcyjności inwestycyjnej.
W ramach inwestycji zrealizowano kompleksowe prace hydrotechniczne, m.in. pogłębienie toru podejściowego i basenów portowych, przebudowę infrastruktury nabrzeżowej oraz unowocześnienie instalacji przeładunkowych. Projekt był realizowany w kilku etapach, a jego celem jest poprawa dostępu do portu od strony wód śródlądowych i morskich oraz dostosowanie infrastruktury do rosnących wymagań rynku.
Zmodernizowane nabrzeże Słowackie to kolejny krok w strategii rozwoju Portu Szczecin, który konsekwentnie inwestuje w infrastrukturę, by sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom sektora morskiego i logistycznego.
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
galeria






komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
Tajlandia wybiera myśliwce Saab Gripen E/F. Nowy etap w strategicznym partnerstwie z Szwecją
Port Aarhus buduje nowy terminal kontenerowy. Powstanie nabrzeże o długości 430 metrów
Kłajpeda Port rusza z budową stacji zielonego wodoru. Pierwszy taki projekt w regionie Morza Bałtyckiego
PEJ i Agencja Rozwoju Pomorza wspólnie na rzecz zwiększania udziału pomorskich firm w projekcie elektrowni jądrowej
Nowa jakość szkolenia sił zbrojnych. Saab dostarcza zaawansowany system szkolenia na żywo dla Polski
400-metrowy kolos w porcie Abidżan. Zawinięcie MSC Diletta zwiastuje nową erę logistyki morskiej w Afryce
Saab i Maxar łączą siły. Nowy krok w kierunku bezpieczeństwa w przestrzeni wielodomenowej
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o kotwicy. Małym gigancie wielkich konstrukcji
REKLAMA