Ministerstwo Infrastruktury: zmiany w harmonogramie finansowania rozbudowy portu w Świnoujściu
Na stronach KPRM opublikowano informację o planowanych zmianach w harmonogramie finansowania programu „Budowa i rozbudowa infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu w latach 2023-2029”. Zmiany te są opracowywane przez Ministerstwo Infrastruktury, a ich celem jest dostosowanie pierwotnych założeń programu do aktualnych warunków finansowych i organizacyjnych.
gospodarka morska polityka porty wiadomości05 października 2024 | 11:00 | Drukuj
fot. Pexels
Jak wynika z dokumentu, zmiany są wynikiem konieczności urealnienia środków finansowych przeznaczonych na realizację programu.
- Powyższa zmiana obejmuje aktualizację harmonogramu finansowania Programu, związaną z urealnieniem wysokości środków finansowych, planowanych do wydatkowania w poszczególnych latach – czytamy w opublikowanej informacji.
Kluczowymi czynnikami, które wymusiły te modyfikacje, są m.in. opóźnienia w przyjęciu Programu wieloletniego oraz późniejsze, niż zakładano, rozstrzygnięcia przetargów.
W związku z tym opóźnieniem przesunięto harmonogram podpisywania umów z wykonawcami, co w sposób bezpośredni wpłynęło na realizację kolejnych etapów programu. Nowy harmonogram rzeczowo-finansowy ma na celu dostosowanie wydatków do już podpisanych umów z wykonawcami, którzy zostali wyłonieni w procesach przetargowych, oraz zapewnienie realizacji kolejnych zaplanowanych działań.
Program, którego celem jest modernizacja i rozbudowa dostępu do portu w Świnoujściu, odgrywa kluczową rolę w rozwoju infrastruktury morskiej Polski oraz w zwiększeniu możliwości przeładunkowych portu. Działania te mają strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki, szczególnie w kontekście rosnącego zapotrzebowania na efektywny transport towarów drogą morską.
Aktualizacja harmonogramu finansowania jest krokiem, który ma na celu optymalizację środków oraz zapewnienie, że wszystkie działania w ramach programu będą realizowane zgodnie z nowymi ustaleniami i zobowiązaniami wynikającymi z podpisanych umów.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka: "Podpisaliśmy kolejne umowy na terminal kontenerowy w Świnoujściu"
Pierwsze rozładowanie przy nowym nabrzeżu w Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu
Nowy Morski Terminal Przeładunkowy już gotowy
Rekordowe importy węgla przez Chiny w 2024 roku. Jak wpływają na transport morski?
Maersk przekształca magazyn w Chennai w obiekt zarządzany wyłącznie przez kobiety
REKLAMA