T3 w Baltic Hub gotowy na oceaniczne wyzwania - pierwsze przeładunki już za nami
W Gdańsku przy nowo wybudowanym nabrzeżu T3 w Baltic Hub zacumował pierwszy oceaniczny kontenerowiec. MSC Stacey, jednostka o długości niemal 366 metrów i ładowności 15 000 TEU, zawinęła do Gdańska 30 marca, inaugurując testowe operacje przeładunkowe w ramach tzw. „extra call”.
biznes gospodarka morska logistyka transport i spedycja trójmiasto wiadomości31 marca 2025 | 12:13 | Źródło: Baltic Hub / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Baltic Hub
MSC Stacey przy nowym nabrzeżu
Choć oficjalne otwarcie terminalu T3 planowane jest dopiero na koniec 2025 roku, już teraz widać, że inwestycja ta zaczyna realnie zmieniać potencjał przeładunkowy Gdańska. Pierwszy przeładunek tak dużej jednostki to nie tylko test możliwości technologicznych, ale też dowód na to, że Baltic Hub zmierza w kierunku pełnej operacyjności zgodnie z harmonogramem.
Zarząd portu podkreśla, że nowe nabrzeże pozwoli na sprawną i bezpieczną obsługę największych kontenerowców świata. Wzmocni to pozycję Gdańska jako kluczowego węzła logistycznego nie tylko w regionie Morza Bałtyckiego, ale i w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Nowoczesne technologie kluczem do sukcesu
Testowe przeładunki przy nabrzeżu T3 odbyły się przy użyciu suwnic nabrzeżowych typu STS, które są jednym z filarów technologicznych nowego terminalu. Ich zastosowanie pozwala nie tylko na szybką obsługę jednostek tej wielkości, ale również zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa operacyjnego.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Gazetę Morską". Codziennie aktualne informacje prosto z morza. Obserwuj gazetamorska.pl!
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
Orlen wzmacnia segment poszukiwań i wydobycia w Polsce
Gdańsk buduje przyszłość offshore. Terminal T5 kluczowym punktem dla farmy Baltica 2
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
REKLAMA