T3 w Baltic Hub gotowy na oceaniczne wyzwania - pierwsze przeładunki już za nami
W Gdańsku przy nowo wybudowanym nabrzeżu T3 w Baltic Hub zacumował pierwszy oceaniczny kontenerowiec. MSC Stacey, jednostka o długości niemal 366 metrów i ładowności 15 000 TEU, zawinęła do Gdańska 30 marca, inaugurując testowe operacje przeładunkowe w ramach tzw. „extra call”.
biznes gospodarka morska logistyka transport i spedycja trójmiasto wiadomości31 marca 2025 | 12:13 | Źródło: Baltic Hub / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Baltic Hub
MSC Stacey przy nowym nabrzeżu
Choć oficjalne otwarcie terminalu T3 planowane jest dopiero na koniec 2025 roku, już teraz widać, że inwestycja ta zaczyna realnie zmieniać potencjał przeładunkowy Gdańska. Pierwszy przeładunek tak dużej jednostki to nie tylko test możliwości technologicznych, ale też dowód na to, że Baltic Hub zmierza w kierunku pełnej operacyjności zgodnie z harmonogramem.
Zarząd portu podkreśla, że nowe nabrzeże pozwoli na sprawną i bezpieczną obsługę największych kontenerowców świata. Wzmocni to pozycję Gdańska jako kluczowego węzła logistycznego nie tylko w regionie Morza Bałtyckiego, ale i w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Nowoczesne technologie kluczem do sukcesu
Testowe przeładunki przy nabrzeżu T3 odbyły się przy użyciu suwnic nabrzeżowych typu STS, które są jednym z filarów technologicznych nowego terminalu. Ich zastosowanie pozwala nie tylko na szybką obsługę jednostek tej wielkości, ale również zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa operacyjnego.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Gazetę Morską". Codziennie aktualne informacje prosto z morza. Obserwuj gazetamorska.pl!
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Prezydent Finlandii Alexander Stubb: zamówienia USA na fińskie lodołamacze bez związku z Grenlandią
Grupa Azoty i Orlen: Przedłużenie współpracy i certyfikacja Compounding
Shell przejmuje Pavilion Energy, umacniając pozycję w globalnym sektorze LNG
190 mln zł na przebudowę portu w Łebie. Strategiczna inwestycja w energetykę wiatrową
CRIST Offshore dostawcą TIER 1 dla morskiej farmy wiatrowej BC-Wind
Cadeler dostarcza najnowszy statek instalacyjny Wind Pace
JERA i EDF Trading rozszerzają współpracę o japoński rynek energii
Maersk chrzci kontenerowiec dual-fuel „Adrian Mærsk” w Rotterdamie. To ekologiczna przyszłość żeglugi?
Remontowa Shipbuilding z kontraktem na budowę siedmiu promów elektrycznych dla Szkocji
Navantia Australia podpisuje przełomowy kontrakt wsparcia projektowego dla floty królewskiej Australii
REKLAMA