Fincantieri zbuduje pięć nowoczesnych statków typu Walk-to-Work dla rynku offshore za ponad 200 mln euro
Fincantieri, globalny lider w budowie statków, ogłosił, że jego norweska filia VARD podpisała kontrakt na budowę pięciu statków typu Walk-to-Work (W2W). Te zaawansowane jednostki zostaną dostarczone dużemu międzynarodowemu klientowi działającemu w sektorze morskich farm wiatrowych. Statki te będą pełniły kluczową rolę w serwisowaniu i utrzymaniu morskich turbin wiatrowych, zapewniając bezpieczne i efektywne transfery personelu oraz sprzętu na platformy offshore.
biznes gospodarka morska na świecie offshore porty przemysł stoczniowy wiadomości23 listopada 2024 | 17:09 | Źródło: Fincantieri / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Fincantieri
Jednostki typu Walk-to-Work od VARD są zaprojektowane z myślą o najwyższym poziomie bezpieczeństwa, efektywności i zrównoważonego rozwoju. Wyposażone w nowoczesne systemy dynamicznego pozycjonowania (DP2), pozwalają na precyzyjne manewrowanie w trudnych warunkach morskich. Ich kluczowym elementem jest specjalny most transferowy, który minimalizuje ryzyko podczas przemieszczania się personelu między statkiem a turbiną.
Statki te są także dostosowane do pracy z minimalnym wpływem na środowisko, dzięki hybrydowym systemom napędowym oraz optymalizacji zużycia paliwa. Według VARD, jednostki te są „przyszłością serwisowania morskich farm wiatrowych”.
Realizacja projektu
VARD wykorzysta swoje stocznie w Rumunii oraz Norwegii, aby sprostać wymaganiom produkcyjnym i logistycznym kontraktu. Budowa tak skomplikowanych jednostek wymaga zaawansowanego zaplecza technologicznego oraz współpracy z globalnymi partnerami
Dostawy zaplanowano na lata 2025–2027, co odpowiada potrzebom rynku rozwijającego się w sektorze odnawialnych źródeł energii.
- Jesteśmy dumni, że możemy umacniać naszą pozycję zaufanego partnera i lidera w budowie statków specjalistycznych, co doskonale wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. Bezpieczeństwo załogi oraz efektywność operacyjna to nasze najważniejsze priorytety. Nowe jednostki będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie i rozwiązania dostosowane do indywidualnych wymagań, gwarantując optymalną wydajność oraz redukcję zużycia paliwa. To kolejny krok w kierunku realizacji naszego zobowiązania do doskonałości i odpowiedzialności ekologicznej, podczas gdy nasz portfel zamówień dynamicznie się rozwija - powiedział Pierroberto Folgiero, CEO i dyrektor zarządzający Fincantieri.
Globalne znaczenie i rozwój sektora offshore
Zapotrzebowanie na tego typu statki stale rośnie wraz z dynamicznym rozwojem morskich farm wiatrowych na całym świecie. Szczególnie widoczny jest rozwój tego sektora w Europie Północnej oraz w Azji, gdzie inwestorzy poszukują niezawodnych rozwiązań wspierających operacje offshore.
VARD, jako część grupy Fincantieri, wyróżnia się zdolnością do projektowania i realizacji innowacyjnych projektów na skalę globalną. Grupa prowadzi działalność w wielu lokalizacjach, posiadając stocznie w Norwegii, Rumunii, Wietnamie i Brazylii, co pozwala na optymalizację kosztów i skrócenie czasu dostaw.
zobacz też
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Unikatowa na skalę europejską nieruchomość w Porcie Gdańsk wystawiona do przetargu
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Projekty wodorowe Orlenu wyróżnione. Grzegorz Jóźwiak: "Wodór staje się paliwem teraźniejszości"
Tomasz Wojak nowym członkiem zarządu Erbudu
Lisner inwestuje w przyszłość polskiej branży produkcji rybnej. Transakcja z Graalem zatwierdzona
Energa sponsorem głównym Domu Reprezentacji Polski Kobiet w piłce nożnej
REKLAMA