Fincantieri zbuduje pięć nowoczesnych statków typu Walk-to-Work dla rynku offshore za ponad 200 mln euro

Fincantieri, globalny lider w budowie statków, ogłosił, że jego norweska filia VARD podpisała kontrakt na budowę pięciu statków typu Walk-to-Work (W2W). Te zaawansowane jednostki zostaną dostarczone dużemu międzynarodowemu klientowi działającemu w sektorze morskich farm wiatrowych. Statki te będą pełniły kluczową rolę w serwisowaniu i utrzymaniu morskich turbin wiatrowych, zapewniając bezpieczne i efektywne transfery personelu oraz sprzętu na platformy offshore.

biznes gospodarka morska na świecie offshore porty przemysł stoczniowy wiadomości

23 listopada 2024   |   17:09   |   Źródło: Fincantieri / Gazeta Morska   |   Opracował: Kamil Kusier   |   Drukuj

fot. Fincantieri

fot. Fincantieri

Jednostki typu Walk-to-Work od VARD są zaprojektowane z myślą o najwyższym poziomie bezpieczeństwa, efektywności i zrównoważonego rozwoju. Wyposażone w nowoczesne systemy dynamicznego pozycjonowania (DP2), pozwalają na precyzyjne manewrowanie w trudnych warunkach morskich. Ich kluczowym elementem jest specjalny most transferowy, który minimalizuje ryzyko podczas przemieszczania się personelu między statkiem a turbiną.

Statki te są także dostosowane do pracy z minimalnym wpływem na środowisko, dzięki hybrydowym systemom napędowym oraz optymalizacji zużycia paliwa. Według VARD, jednostki te są „przyszłością serwisowania morskich farm wiatrowych”.

Realizacja projektu

VARD wykorzysta swoje stocznie w Rumunii oraz Norwegii, aby sprostać wymaganiom produkcyjnym i logistycznym kontraktu. Budowa tak skomplikowanych jednostek wymaga zaawansowanego zaplecza technologicznego oraz współpracy z globalnymi partnerami

Dostawy zaplanowano na lata 2025–2027, co odpowiada potrzebom rynku rozwijającego się w sektorze odnawialnych źródeł energii.

- Jesteśmy dumni, że możemy umacniać naszą pozycję zaufanego partnera i lidera w budowie statków specjalistycznych, co doskonale wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. Bezpieczeństwo załogi oraz efektywność operacyjna to nasze najważniejsze priorytety. Nowe jednostki będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie i rozwiązania dostosowane do indywidualnych wymagań, gwarantując optymalną wydajność oraz redukcję zużycia paliwa. To kolejny krok w kierunku realizacji naszego zobowiązania do doskonałości i odpowiedzialności ekologicznej, podczas gdy nasz portfel zamówień dynamicznie się rozwija - powiedział Pierroberto Folgiero, CEO i dyrektor zarządzający Fincantieri.

Globalne znaczenie i rozwój sektora offshore

Zapotrzebowanie na tego typu statki stale rośnie wraz z dynamicznym rozwojem morskich farm wiatrowych na całym świecie. Szczególnie widoczny jest rozwój tego sektora w Europie Północnej oraz w Azji, gdzie inwestorzy poszukują niezawodnych rozwiązań wspierających operacje offshore.

VARD, jako część grupy Fincantieri, wyróżnia się zdolnością do projektowania i realizacji innowacyjnych projektów na skalę globalną. Grupa prowadzi działalność w wielu lokalizacjach, posiadając stocznie w Norwegii, Rumunii, Wietnamie i Brazylii, co pozwala na optymalizację kosztów i skrócenie czasu dostaw.

Odwiedź nas na gazetamorska.pl.

Kamil Kusier
redaktor naczelny

komentarze


Dodaj komentarz...
Skomentuj
Nick

Dodaj pierwszy komentarz.