RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Wojewoda Zachodniopomorski wydał dwie kluczowe decyzje w sprawie realizacji morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II. Tym samym udzielił pozwolenia na budowę morskich turbin wiatrowych wraz z wewnętrzną siecią elektroenergetyczną i telekomunikacyjną oraz morskiej stacji elektroenergetycznej dla morskiej farmy wiatrowej RWE F.E.W. Baltic II.
biznes energetyka gospodarka morska offshore wiadomości03 grudnia 2024 | 19:08 | Źródło: RWE / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. RWE
- Uzyskaliśmy dwa kluczowe pozwolenia na budowę naszej morskiej farmy wiatrowej. To bardzo ważny krok milowy w realizacji całego projektu F.E.W. Baltic II. Planujemy otrzymać wszystkie niezbędne pozwolenia na budowę w pierwszym kwartale 2025 r. Dokumenty te pozwolą nam kontynuować nasz pierwszy morski projekt wiatrowy na polskim Bałtyku zgodnie z harmonogramem - mówi Tomasz Kreft, Team Lead Offshore Consenting w RWE.
Jak informuje spółka RWE, zakres projektu objęty decyzjami:
- morskie turbiny wiatrowe,
- wewnętrzne sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne łączące morskie turbiny wiatrowe między sobą oraz grupy turbin wiatrowych z morską stacją elektroenergetyczną,
- stację elektroenergetyczną, która będzie służyła do transformacji i przesyłu energii wytworzonej przez morskie turbiny wiatrowe na ląd.
Projekt morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II o mocy 350 MW jest realizowany w polskiej części Morza Bałtyckiego na obszarze ok. 41 km2, w odległości około 50 km od brzegu, na północ od Ustki. W 2021 r. Urząd Regulacji Energetyki przyznał prawo do pokrycia salda ujemnego podlegające zatwierdzeniu przez Komisję Europejską.
Jak czytamy w komunikacie, pomyślnie zakończono badania dna morskiego, a zarówno badania geofizyczne jak i wstępne badania geotechniczne zostały wykonane przez polskich wykonawców. Projekt F.E.W. Baltic II znajduje się na zaawansowanym etapie, oczekując na dalsze niezbędne decyzje i pozwolenia administracyjne.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Dwie jednostki Damen Combi Freighter 3850 zwodowane dla Fast Lines Belgium
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
Tajlandia wybiera myśliwce Saab Gripen E/F. Nowy etap w strategicznym partnerstwie z Szwecją
Port Aarhus buduje nowy terminal kontenerowy. Powstanie nabrzeże o długości 430 metrów
Kłajpeda Port rusza z budową stacji zielonego wodoru. Pierwszy taki projekt w regionie Morza Bałtyckiego
PEJ i Agencja Rozwoju Pomorza wspólnie na rzecz zwiększania udziału pomorskich firm w projekcie elektrowni jądrowej
Nowa jakość szkolenia sił zbrojnych. Saab dostarcza zaawansowany system szkolenia na żywo dla Polski
400-metrowy kolos w porcie Abidżan. Zawinięcie MSC Diletta zwiastuje nową erę logistyki morskiej w Afryce
Nowe możliwości przeładunkowe w Porcie Szczecin. Zakończono przebudowę Nabrzeża Słowackiego
REKLAMA