Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
Wojewoda pomorska Beata Rutkiewicz wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU. Jak przypomina Urząd Wojewódzki w komunikacie, celem programu jest stworzenie infrastruktury, która umożliwi odbiór dostarczanego drogą morską skroplonego gazu ziemnego (LNG), jego regazyfikację oraz wprowadzenie do Krajowego Systemu Przesyłowego. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na lata 2027/2028.
biznes gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości04 grudnia 2024 | 13:02 | Źródło: Pomorski Urząd Wojewódzki / Gaz-System / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj

fot. Gaz-System
Terminal FSRU będzie zlokalizowany w południowej części Zatoki Gdańskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu kontenerowego Baltic Hub i toru wodnego prowadzącego do gdańskiego portu, w odległości ok. 3 km od brzegu morza.
Do nabrzeża będzie zacumowana na stałe jednostka regazyfikująca (FSRU – ang. Floating Storage Regasification Unit), czyli statek przystosowany do procesowego magazynowania gazu (LNG) odbieranego z metanowców i zmiany jego stanu skupienia z ciekłego na gazowy.
W tej postaci gaz będzie następnie przesyłany, poprzez gazociąg podmorski, do krajowej sieci przesyłowej.
Z decyzją wojewody pomorskiej można zapoznać się w tym miejscu.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Ellerman City Liners przejmuje Viasea Shipping. Nowy lider europejskiego shortsea shippingu
CRIST S.A. zakończył realizację projektu mostu BR01 dla Eiffage Métal
Pierwsze turbiny z polskimi gondolami na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power
Nowy rozdział w historii Portu Gdańsk. Rusza rozbudowa Naftoportu. Ważna inwestycja dla bezpieczeństwa Polski
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o projektowaniu i montażu kabin sanitarnych na statku i okręcie
Hanwha Ocean zakończyła próby morskie nowoczesnego WTIV-a. Koreańska stocznia wzmacnia pozycję w offshore wind
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o stabilizatorach na statku. Dlaczego talerze nie spadają?
Port Gdańsk otwiera nowy rozdział współpracy z Azją Południowo-Wschodnią
VanDutch 56: minimalizm, moc i morski szyk
Polskie systemy antydronowe z Gdyni w służbie bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie
REKLAMA