Katastrofa Sindbad Submarines. Tragedia na Morzu Czerwonym pod lupą. Co z bezpieczeństwem turystyki podwodnej?
27 marca 2025 roku turystyczna łódź podwodna Sindbad, operowana przez egipską firmę Sindbad Submarines, zatonęła w Morzu Czerwonym, zaledwie kilometr od brzegu Hurghady. Do zdarzenia doszło około 10:00 czasu lokalnego (08:00 GMT). Na pokładzie znajdowało się 50 osób – 45 turystów i 5 członków załogi. Tragedia pochłonęła sześć ofiar, wszystkie z Rosji, w tym dwoje dzieci i małżeństwo lekarzy z Tatarstanu. Uratowano 39 osób, z czego 29 trafiło do szpitali z obrażeniami. Dzięki sprawnej akcji ratunkowej, jak podkreśla gubernator Amr Hanafy, udało się uniknąć większej tragedii.
bezpieczeństwo lifestyle morski na świecie turystyka morska i rekreacja wiadomości27 marca 2025 | 21:23 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Sindbad Submarines
Co spowodowało katastrofę Sindbad Submarines? Przyczyny nie są jeszcze oficjalnie potwierdzone. Wstępne raporty wskazują na możliwą kolizję z rafą koralową, która mogła uszkodzić kadłub. Ocalali wspominają o wodzie wlewającej się przez otwarte włazy, co przyspieszyło zatonięcie. Egipskie władze morskie prowadzą śledztwo, by ustalić, czy zawiodła technologia, procedury, czy załoga.
Sindbad Submarines to znana marka w Hurghadzie, oferująca wyjątkowe wycieczki podwodne na głębokość 25 metrów. Firma reklamowała się jako jedyna w Afryce z rekreacyjnymi łodziami podwodnymi – zaprojektowanymi w Finlandii, zdolnymi wytrzymać ciśnienie na 75 metrach, wyposażonymi w klimatyzację, 44 miejsca i środki bezpieczeństwa, takie jak maski tlenowe czy kamizelki ratunkowe. Teraz jednak tragedia stawia pod znakiem zapytania niezawodność tych jednostek.
Bezpieczeństwo turystyki podwodnej w Egipcie
Katastrofa może wpłynąć na morską turystykę w Egipcie, szczególnie w regionie Morza Czerwonego, słynącego z podwodnych atrakcji. Eksperci apelują o zaostrzenie regulacji – od częstszych kontroli technicznych po lepsze szkolenia załóg. Hurghada, popularna wśród turystów z Rosji i Europy Północnej, może odczuć spadek zainteresowania podwodnymi wycieczkami, jeśli zaufanie do takich usług osłabnie.
Branża morska czeka na wyniki śledztwa, które wyjaśnią przyczyny zatonięcia Sindbad Submarines. Już teraz jednak tragedia przypomina, że bezpieczeństwo w turystyce podwodnej to absolutny priorytet. Czy Egipt wyciągnie wnioski i wzmocni standardy? Odpowiedź może zaważyć na przyszłości tego sektora.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Tragedia żaglowca Cuauhtémoc. Ikona meksykańskiej marynarki uderzyła w Brooklyn Bridge
Kompleksowe ćwiczenia Audros gynejas 2025. Obrona strategicznych akwenów Litwy i współpraca z Portugalią
Polski śmigłowiec SH-2G Super Seasprite nad Atlantykiem. Marynarze z Gdyni na ćwiczeniu Dynamic Mongoose25
Akcja ratunkowa w Porcie Gdańsk. „Piorun” ratuje jelenia z kanału portowego
Choroba Zalewu Wiślanego. Pięć przypadków po zjedzeniu ryb z Pomorza. Służby ostrzegają i apelują o zgłaszanie się
Port Gdańsk wspiera strażaków. Darowizna na rzecz bezpieczeństwa publicznego
NATO zabezpiecza Bałtyk. Trwa operacja Open Spirit 2025. Miny, roboty podwodne i ochrona infrastruktury krytycznej
Saab dostarczy Szwecji lekkie torpedy. Nowoczesne wzmocnienie obrony morskiej
Trudna akcja ratunkowa OSP Łeba na Górze Łąckiej. Reanimacja w sercu Słowińskiego Parku Narodowego
Kapitan kontenerowca Newnew Polar Bear postawiony przed sądem w związku z uszkodzeniem Balticconnector
REKLAMA