CRIST S.A. buduje zaawansowane jednostki dla Ulstein Verft
CRIST S.A. osiągnęła nowy kamień milowy we współpracy z Ulstein Verft, zaznaczając postęp w budowie zaawansowanych jednostek dla sektora energii odnawialnej.
gospodarka morska offshore przemysł stoczniowy wiadomości21 grudnia 2024 | 10:00 | Źródło: CRIST S.A. / Gazeta Morska | Opracował: Bartosz Piątek | Drukuj
fot. CRIST S.A.
Jesienią 2024 roku polska stocznia CRIST S.A. rozpoczęła cięcie stali dla ostatniej jednostki z serii sześciu statków dla norweskiej stoczni Ulstein Verft. Projekt posunął się naprzód 19 grudnia 2024 roku, kiedy położono stępkę pod budowę SX222, co oznaczało rozpoczęcie harmonogramu budowy, który ma zakończyć się do końca 2025 roku.
CRIST S.A. będzie miała pracowity rok, z planami dostarczenia czterech statków, w tym SX222, do Ulstein Verft. Jednostki te obejmują zaawansowane projekty stoczniowe z naciskiem na zrównoważony rozwój.
SX222 opiera się na projekcie ULSTEIN TWIN X-STERN. Ma 90 metrów długości i do 19 metrów szerokości. Commissioning Service Operation Vessel (CSOV) jest przygotowywany do przyszłej eksploatacji z wykorzystaniem paliwa metanolowego, co ma na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Konstrukcja kadłuba, pozbawiona płyty pawęży, ma na celu poprawę efektywności paliwowej, zwrotności, prędkości, stabilności i ładowności.
Statek jest wyposażony w trap z kompensacją ruchu, dźwig o udźwigu 15 ton oraz 111 kabin dla załogi i personelu obsługującego farmy wiatrowe.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Bartosz Piątek
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
Gdańsk buduje przyszłość offshore. Terminal T5 kluczowym punktem dla farmy Baltica 2
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
Europejskie porty jednoczą się na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
REKLAMA