CRIST S.A. buduje zaawansowane jednostki dla Ulstein Verft

CRIST S.A. osiągnęła nowy kamień milowy we współpracy z Ulstein Verft, zaznaczając postęp w budowie zaawansowanych jednostek dla sektora energii odnawialnej.

gospodarka morska offshore przemysł stoczniowy wiadomości

21 grudnia 2024   |   10:00   |   Źródło: CRIST S.A. / Gazeta Morska   |   Opracował: Bartosz Piątek   |   Drukuj

fot. CRIST S.A.

fot. CRIST S.A.

Jesienią 2024 roku polska stocznia CRIST S.A. rozpoczęła cięcie stali dla ostatniej jednostki z serii sześciu statków dla norweskiej stoczni Ulstein Verft. Projekt posunął się naprzód 19 grudnia 2024 roku, kiedy położono stępkę pod budowę SX222, co oznaczało rozpoczęcie harmonogramu budowy, który ma zakończyć się do końca 2025 roku.

CRIST S.A. będzie miała pracowity rok, z planami dostarczenia czterech statków, w tym SX222, do Ulstein Verft. Jednostki te obejmują zaawansowane projekty stoczniowe z naciskiem na zrównoważony rozwój.

SX222 opiera się na projekcie ULSTEIN TWIN X-STERN. Ma 90 metrów długości i do 19 metrów szerokości. Commissioning Service Operation Vessel (CSOV) jest przygotowywany do przyszłej eksploatacji z wykorzystaniem paliwa metanolowego, co ma na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Konstrukcja kadłuba, pozbawiona płyty pawęży, ma na celu poprawę efektywności paliwowej, zwrotności, prędkości, stabilności i ładowności.

Statek jest wyposażony w trap z kompensacją ruchu, dźwig o udźwigu 15 ton oraz 111 kabin dla załogi i personelu obsługującego farmy wiatrowe.

Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.

Bartosz Piątek
redaktor

komentarze


wpisz treść
SKOMENTUJ
nick

Dodaj pierwszy komentarz