Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował we wtorek, że zaproponował obecnemu operatorowi terminala zbożowego przedłużenie obecnej umowy dzierżawy. Działania te nie wstrzymują prac nad zawarciem umowy z docelowym operatorem – podkreśliła spółka.
biznes gospodarka morska logistyka porty transport i spedycja wiadomości07 maja 2025 | 17:17 | Źródło: PAP / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Mondry Sp. z o.o.
Rzeczniczka prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia Kalina Gierblińska poinformowała w przesłanym PAP komunikacie, że zarząd portu zaproponował spółce Mondry (obecnemu operatorowi) przedłużenie obecnej umowy dzierżawy terminala zbożowego poprzez stosowny aneks, gwarantujący dalsze funkcjonowanie terminala do czasu zakończenia procedur przetargowych.
- Spółka Mondry wyraziła chęć dalszej współpracy, postawiła jednak kilka warunków. ZMPG S.A. postanowił je spełnić. Stosowne aneksy, uwzględniające żądania spółki Mondry zostały przygotowane i przedłożone do podpisów - wyjaśniła.
W komunikacie podkreślono, że "z uwagi na czasochłonność procesu pozyskiwania danych niezbędnych do złożenia wniosków o zgody korporacyjne i decyzję administracyjną niezbędne do zawarcia umowy z nowym dzierżawcą terminala zbożowego, ZMPG podejmuje zdecydowane kroki w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej terminala, a konkretnie jego stabilnej działalności przeładunkowej".
Spółka zaznaczyła ponadto, że aktualne działania nie wstrzymują prac nad zawarciem umowy z docelowym operatorem.
- Skoro nie możemy tego przyspieszyć, szukamy innego, zastępczego remedium. Naszym nadrzędnym celem jest ciągłość pracy i wsparcie dla sektora agro, tak istotnego dla bezpieczeństwa gospodarczego Polski - podkreśliła cytowana w informacji wiceprezeska ZMPG Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Terminal zbożowy w Porcie Gdynia jest specjalistycznym terminalem masowym oferującym usługę przeładunku oraz czasowego składowania zbóż, nasion oleistych oraz surowców paszowych. Jak informuje na swojej stronie internetowej Port Gdynia, na terenie terminala znajdują się magazyny płaskie, silosy i elewator o łącznej pojemności umożliwiającej składowanie do 72 tys. ton ładunków.
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
Europejskie porty jednoczą się na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
FAKRO uruchamia produkcję w USA. "W kraju nie było przychylności władz lokalnych"
Equinor i Polenergia z prawomocną decyzją środowiskową dla projektu morskiej farmy Bałtyk 1
Ukraiński resort rozwoju: chcemy wykorzystać polskie inwestycje do odbudowy przemysłu morskiego
Prezydent Donald Trump domaga się bezpłatnego udostępnienia Kanału Panamskiego oraz Kanału Sueskiego
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy
PGE Baltica podpisała umowę na przeprowadzenie badań geofizycznych dla projektu MFW Baltica 9
Port Gdańsk na EKG 2025: Budujemy odporność poprzez inwestycje
Parlament Czarnogóry przegłosował kontrowersyjną umowę na dzierżawę plaży ZEA
REKLAMA