Remontowa Shipbuilding zbuduje siedem promów elektrycznych dla szkockiego armatora CMAL!
Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała prestiżowy kontrakt na budowę siedmiu promów elektrycznych dla Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) – szkockiego armatora obsługującego transport między wyspami. Jest to jedno z największych zamówień na promy z napędem elektrycznym w Europie, co potwierdza rosnącą rolę polskiej stoczni w segmencie nowoczesnych i ekologicznych jednostek pływających.
biznes gospodarka morska przemysł stoczniowy transport i spedycja wiadomości22 marca 2025 | 08:32 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Remontowa Shipbuilding
Remontowa Shipbuilding wygrywa przetarg na promy elektryczne
Stocznia Remontowa Shipbuilding zwyciężyła w konkurencyjnym przetargu, w którym uczestniczyło sześć renomowanych stoczni z różnych krajów. Oferta uzyskała najwyższy wynik w ocenie kryteriów technicznych i finansowych, co stanowi potwierdzenie wysokich kompetencji oraz innowacyjnego podejścia do budowy statków.
Zamówione promy będą wyposażone w nowoczesne napędy elektryczne, które znacząco zmniejszą emisję CO2 i przyczynią się do realizacji celów związanych ze zrównoważonym transportem morskim. Nowe jednostki będą obsługiwać połączenia między malowniczymi szkockimi wyspami, w tym w rejonie archipelagu Hebrydów.
Kiedy promy elektryczne trafią na szkockie wody?
Pierwszy prom zostanie dostarczony w 2027 roku, a kolejne sukcesywnie oddawane do eksploatacji. Co więcej, CMAL planuje w tym roku rozstrzygnąć przetarg na dodatkowe trzy jednostki w drugiej fazie projektu, w którym Remontowa Shipbuilding również zamierza wziąć udział.
Ekologiczne technologie w budowie nowoczesnych statków
Jako lider innowacyjnych technologii w przemyśle stoczniowym, Remontowa Shipbuilding od lat dostarcza nowoczesne i ekologiczne rozwiązania dla globalnej żeglugi. Dzięki inwestycjom w rozwój technologii niskoemisyjnych i zielonych napędów, polski sektor stoczniowy umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku.
Jak potwierdza Remontowa Shipbuilding, sukces ten nie byłby możliwy bez zaangażowania i profesjonalizmu pracowników zaangażowanych w realizację projektu.
- To dzięki ich wysiłkowi możliwe jest realizowanie tak ambitnych przedsięwzięć i przyczynianie się do budowy zrównoważonej przyszłości transportu morskiego - przekazano w komunikacie.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Orlen i Northland Power przyspieszają budowę pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku
Nowe złoże ropy na Morzu Norweskim. Orlen wzmacnia pozycję w Europie Północnej
Bałtyk 2 i Bałtyk 3 z FID. Rusza budowa największych farm wiatrowych na polskich wodach
Nowe odkrycie gazu na Morzu Czarnym: Turcja wzmacnia swoją pozycję w sektorze energetycznym
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
REKLAMA