Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, w zarządzie Baltic Ports Organisation
W Kłajpedzie odbyła się Konferencja Portów Bałtyckich – największe coroczne wydarzenie organizowane przez Baltic Ports Organization. Po kilku latach przerwy, Port Gdańsk ponownie został członkiem BPO.
logistyka porty wiadomości11 września 2024 | 14:32 | Źródło: Port Gdańsk / Gazeta Morska | Drukuj
fot. Port Gdańsk / Gazeta Morska
Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, dołączył zaś do zarządu tej organizacji jako przedstawiciel polskich portów.
Tegoroczna edycja Konferencji Portów Bałtyckich za nami. Były to trzy obfite w wydarzenia dni. W czterech sesjach uczestniczyło wielu ekspertów, którzy dyskutowali na bieżące tematy kluczowe dla branży portowej w regionie Morza Bałtyckiego. Prelegenci próbowali przewidzieć przyszłość portów w kontekście geopolityki, rozmawiali o perspektywach żeglugi, polityki transportowej, ekologizacji i transformacji energetycznej.
W sesji poświęconej aktualnemu stanowi europejskiej polityki transportowej i korytarzy transportowych wziął udział Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk. Uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Od Morza Egejskiego do Estonii, nowy korytarz transportowy – Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie (BBA) – w kontekście nowego krajobrazu geopolitycznego”. Paneliści omawiali możliwe scenariusze czasów, gdy wojna na Ukrainie dobiegnie końca, a Ukraina dołączy do Unii Europejskiej. Wskazywali na znaczenie inwestowania w korytarze transportowe i podkreślali konieczność dotarcia bałtyckich portów do wszystkich z nich.
– Ukraina będzie wielkim graczem i stanie się dużym hubem transportowym między Europą a Azją – przekonywał podczas panelu prezes Aleksandrowicz.
Według Mariny Basso Michael (Port Hamburg) nie ma możliwości powrotu Ukrainy do stanu sprzed lutego 2022 r. i wszyscy musimy skupić się na jej odbudowie i stworzeniu „Planu Marshalla” dla Ukrainy.
Baltic Ports Organization to regionalna organizacja portów, która inspiruje i wspiera swoich członków, jednocześnie aktywnie współpracując z odpowiednimi partnerami. Została założona 10 października 1991 r. w Kopenhadze, w celu ułatwienia współpracy między portami oraz monitorowania i poprawy możliwości żeglugi w regionie Morza Bałtyckiego. BPO jest organizacją zarejestrowaną w Estonii (siedziba portu w Tallinie) i działa zgodnie z estońską ustawą o stowarzyszeniach non-profit.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Nowy kierunek na Uniwersytecie Gdańskim. MIPMAL kształci liderów portów i logistyki morskiej
Katastrofa kontenerowca MSC Elsa 3 u wybrzeży Indii. Załoga uratowana, trwa akcja zabezpieczania środowiska
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Planowane wyłączenie śluzy Nowy Świat z eksploatacji w dniach 26-28 maja 2025 r.
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Port Gdynia: tankowiec "Khatanga" przygotowany do opuszczenia portu
Prezydent Donald Trump domaga się bezpłatnego udostępnienia Kanału Panamskiego oraz Kanału Sueskiego
Rosja z pomocą floty cieni przemyca broń i sprzęt wojskowy dla sił marszałka Chalify Haftara w Libii
Port Gdańsk z silnym otwarciem roku. Dynamiczny wzrost przeładunków kontenerów i surowców
REKLAMA