Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, w zarządzie Baltic Ports Organisation

W Kłajpedzie odbyła się Konferencja Portów Bałtyckich – największe coroczne wydarzenie organizowane przez Baltic Ports Organization. Po kilku latach przerwy, Port Gdańsk ponownie został członkiem BPO.

logistyka porty wiadomości

11 września 2024   |   14:32   |   Źródło: Port Gdańsk / Gazeta Morska   |   Drukuj

fot. Port Gdańsk / Gazeta Morska

fot. Port Gdańsk / Gazeta Morska

Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, dołączył zaś do zarządu tej organizacji jako przedstawiciel polskich portów.

Tegoroczna edycja Konferencji Portów Bałtyckich za nami. Były to trzy obfite w wydarzenia dni. W czterech sesjach uczestniczyło wielu ekspertów, którzy dyskutowali na bieżące tematy kluczowe dla branży portowej w regionie Morza Bałtyckiego. Prelegenci próbowali przewidzieć przyszłość portów w kontekście geopolityki, rozmawiali o perspektywach żeglugi, polityki transportowej, ekologizacji i transformacji energetycznej.

W sesji poświęconej aktualnemu stanowi europejskiej polityki transportowej i korytarzy transportowych wziął udział Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk. Uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Od Morza Egejskiego do Estonii, nowy korytarz transportowy – Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie (BBA) – w kontekście nowego krajobrazu geopolitycznego”. Paneliści omawiali możliwe scenariusze czasów, gdy wojna na Ukrainie dobiegnie końca, a Ukraina dołączy do Unii Europejskiej. Wskazywali na znaczenie inwestowania w korytarze transportowe i podkreślali konieczność dotarcia bałtyckich portów do wszystkich z nich.

Ukraina będzie wielkim graczem i stanie się dużym hubem transportowym między Europą a Azją – przekonywał podczas panelu prezes Aleksandrowicz.

Według Mariny Basso Michael (Port Hamburg) nie ma możliwości powrotu Ukrainy do stanu sprzed lutego 2022 r. i wszyscy musimy skupić się na jej odbudowie i stworzeniu „Planu Marshalla” dla Ukrainy.

Baltic Ports Organization to regionalna organizacja portów, która inspiruje i wspiera swoich członków, jednocześnie aktywnie współpracując z odpowiednimi partnerami. Została założona 10 października 1991 r. w Kopenhadze, w celu ułatwienia współpracy między portami oraz monitorowania i poprawy możliwości żeglugi w regionie Morza Bałtyckiego. BPO jest organizacją zarejestrowaną w Estonii (siedziba portu w Tallinie) i działa zgodnie z estońską ustawą o stowarzyszeniach non-profit.

Odwiedź nas na gazetamorska.pl.

Daniel Nawrocki
redaktor

komentarze


Dodaj komentarz...
Skomentuj
Nick

Dodaj pierwszy komentarz.