Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, w zarządzie Baltic Ports Organisation
W Kłajpedzie odbyła się Konferencja Portów Bałtyckich – największe coroczne wydarzenie organizowane przez Baltic Ports Organization. Po kilku latach przerwy, Port Gdańsk ponownie został członkiem BPO.
logistyka porty wiadomości11 września 2024 | 14:32 | Źródło: Port Gdańsk / Gazeta Morska | Drukuj
fot. Port Gdańsk / Gazeta Morska
Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk, dołączył zaś do zarządu tej organizacji jako przedstawiciel polskich portów.
Tegoroczna edycja Konferencji Portów Bałtyckich za nami. Były to trzy obfite w wydarzenia dni. W czterech sesjach uczestniczyło wielu ekspertów, którzy dyskutowali na bieżące tematy kluczowe dla branży portowej w regionie Morza Bałtyckiego. Prelegenci próbowali przewidzieć przyszłość portów w kontekście geopolityki, rozmawiali o perspektywach żeglugi, polityki transportowej, ekologizacji i transformacji energetycznej.
W sesji poświęconej aktualnemu stanowi europejskiej polityki transportowej i korytarzy transportowych wziął udział Alan Aleksandrowicz, wiceprezes Portu Gdańsk. Uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Od Morza Egejskiego do Estonii, nowy korytarz transportowy – Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie (BBA) – w kontekście nowego krajobrazu geopolitycznego”. Paneliści omawiali możliwe scenariusze czasów, gdy wojna na Ukrainie dobiegnie końca, a Ukraina dołączy do Unii Europejskiej. Wskazywali na znaczenie inwestowania w korytarze transportowe i podkreślali konieczność dotarcia bałtyckich portów do wszystkich z nich.
– Ukraina będzie wielkim graczem i stanie się dużym hubem transportowym między Europą a Azją – przekonywał podczas panelu prezes Aleksandrowicz.
Według Mariny Basso Michael (Port Hamburg) nie ma możliwości powrotu Ukrainy do stanu sprzed lutego 2022 r. i wszyscy musimy skupić się na jej odbudowie i stworzeniu „Planu Marshalla” dla Ukrainy.
Baltic Ports Organization to regionalna organizacja portów, która inspiruje i wspiera swoich członków, jednocześnie aktywnie współpracując z odpowiednimi partnerami. Została założona 10 października 1991 r. w Kopenhadze, w celu ułatwienia współpracy między portami oraz monitorowania i poprawy możliwości żeglugi w regionie Morza Bałtyckiego. BPO jest organizacją zarejestrowaną w Estonii (siedziba portu w Tallinie) i działa zgodnie z estońską ustawą o stowarzyszeniach non-profit.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Pożar na statku „Sofia” na Bałtyku - załoga ewakuowana, statek przygotowywany do holowania
Kolejne czołgi K2 z Korei Południowej przybyły do Polski. Agencja Uzbrojenia odebrała transport w Porcie Gdańsk
Co dalej z Drogą Czerwoną w Gdyni? Kiedy dojazd do Portu Gdynia stanie się łatwiejszy
Nowe wyzwania logistyczne NATO po ćwiczeniu Steadfast Defender 2024
Maersk przekształca magazyn w Chennai w obiekt zarządzany wyłącznie przez kobiety
Maersk dokonuje historycznej konwersji dużego kontenerowca na napęd dual-fuel metanolowy
Czy chiński statek jest odpowiedzialny za uszkodzenie kabli telekomunikacyjnych na Bałtyku?
Na pokład Polonii załadowano 20 wagonów kolejowych. Specjalne zadanie zrealizowane przez Unity Line
Uszkodzenie kabli telekomunikacyjnych na Bałtyku - "Rosja wydaje się jednym z potencjalnych podejrzanych"
Będzie łatwiej dotrzeć do Portu Morskiego w Gdyni. Budimex skończył prace na węźle kolejowym
REKLAMA