Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu gotowy w połowie. Tak przebiegają prace
Prace związane z budową Terminala Instalacyjnego na potrzeby Morskich Farm Wiatrowych w Świnoujściu są już w połowie wykonane. Inwestycja jest realizowana przez Budimex dla spółki Orlen Neptun. - Prace przebiegają zgodnie z planem - informuje Bu
gospodarka morska offshore przemysł stoczniowy wiadomości23 sierpnia 2024 | 14:56 | Źródło: Budimex | Gazeta Morska | Drukuj
Budowa Terminala Instalacyjnego na potrzeby Morskich Farm wiatrowych w Świnoujściu / fot. Budimex | Gazeta Morska
Orlen Neptun i Budimex S.A. budują Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu
Realizacja inwestycji została podzielona na dwie części:
- część hydrotechniczną
- i część lądową.
Za część lądową inwestycji odpowiada ORLEN Neptun jako inwestor oraz Budimex S.A. jako wykonawca. Tu powstają nowe powierzchnie składowe dla elementów morskich turbin wiatrowych takich jak wieże, łopaty i gondole o łącznej powierzchni około 17 ha, infrastruktura komunikacyjna, a także nowe budynki: administracyjno–biurowy oraz warsztatowy dedykowany dla klientów terminala.
- Budowa nowych placów składowych wiązała się z wykonaniem robót ziemnych: wykopów w ilości 116 tysięcy metrów sześciennych oraz nasypu, które są zakończone. Obecnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni z kruszywa wzmacnianego georusztem. Na budowę dostarczono łącznie 176 tyś. ton komponentów składowych, z których wykonano 300 tys. ton mieszanki 0/63, z której połowa czyli 150 tysięcy ton jest już wbudowana – mówi Sylwester Góra, dyrektor kontraktu Budimex.
Wykonano wzmocnienie wgłębne istniejącej płyty nabrzeża oraz terenów przyległych. Łącznie wywiercono 844 szt. pali CFA o łącznej długości 6 696,0 m. oraz 1107 kolumn typu jet-grounting o łącznej długości 11 7903,0 m.
To inwestycja realizowana na potrzeby Morskich Farm Wiatrowych
- Projektowane obiekty kubaturowe – budynek administracyjno-biurowy i warsztatowy są wykonane w stanie surowym – zamkniętym. Obecnie trwają roboty związane z montażem stolarki aluminiowej, roboty dekarskie oraz montaże instalacji wewnętrznych. Trwają również roboty branżowe związane z wykonywaniem kanalizacji: deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, elektrycznej i teletechnicznej – dodaje Sylwester Góra.
W najbliższych tygodniach Budimex S.A planuje wykonywać w dalszym ciągu warstwy konstrukcyjne nawierzchni, sieci zewnętrzne oraz wewnętrzne, roboty elewacyjne na budynku warsztatowym i roboty dekarskie na budynku biurowym.
Budimex rozpoczął realizację inwestycji w październiku 2023 roku. Firma dokłada wszelkich starań, aby zakończyć prace do 31 grudnia 2024 roku.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Paula Milewicz
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
Europejskie porty jednoczą się na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
Equinor i Polenergia z prawomocną decyzją środowiskową dla projektu morskiej farmy Bałtyk 1
Prezydent Donald Trump domaga się bezpłatnego udostępnienia Kanału Panamskiego oraz Kanału Sueskiego
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy
PGE Baltica podpisała umowę na przeprowadzenie badań geofizycznych dla projektu MFW Baltica 9
Port Gdańsk na EKG 2025: Budujemy odporność poprzez inwestycje
Allianz Trade: dla złagodzenia skutków amerykańskich ceł Chiny mogą zwiększyć eksport do UE
Polenergia: Morskie farmy wiatrowe kolejnym krokiem w kierunku bezemisyjnej przyszłości
REKLAMA