Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu gotowy w połowie. Tak przebiegają prace
Prace związane z budową Terminala Instalacyjnego na potrzeby Morskich Farm Wiatrowych w Świnoujściu są już w połowie wykonane. Inwestycja jest realizowana przez Budimex dla spółki Orlen Neptun. - Prace przebiegają zgodnie z planem - informuje Bu
gospodarka morska offshore przemysł stoczniowy wiadomości23 sierpnia 2024 | 14:56 | Źródło: Budimex | Gazeta Morska | Drukuj
Budowa Terminala Instalacyjnego na potrzeby Morskich Farm wiatrowych w Świnoujściu / fot. Budimex | Gazeta Morska
Orlen Neptun i Budimex S.A. budują Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu
Realizacja inwestycji została podzielona na dwie części:
- część hydrotechniczną
- i część lądową.
Za część lądową inwestycji odpowiada ORLEN Neptun jako inwestor oraz Budimex S.A. jako wykonawca. Tu powstają nowe powierzchnie składowe dla elementów morskich turbin wiatrowych takich jak wieże, łopaty i gondole o łącznej powierzchni około 17 ha, infrastruktura komunikacyjna, a także nowe budynki: administracyjno–biurowy oraz warsztatowy dedykowany dla klientów terminala.
- Budowa nowych placów składowych wiązała się z wykonaniem robót ziemnych: wykopów w ilości 116 tysięcy metrów sześciennych oraz nasypu, które są zakończone. Obecnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni z kruszywa wzmacnianego georusztem. Na budowę dostarczono łącznie 176 tyś. ton komponentów składowych, z których wykonano 300 tys. ton mieszanki 0/63, z której połowa czyli 150 tysięcy ton jest już wbudowana – mówi Sylwester Góra, dyrektor kontraktu Budimex.
Wykonano wzmocnienie wgłębne istniejącej płyty nabrzeża oraz terenów przyległych. Łącznie wywiercono 844 szt. pali CFA o łącznej długości 6 696,0 m. oraz 1107 kolumn typu jet-grounting o łącznej długości 11 7903,0 m.
To inwestycja realizowana na potrzeby Morskich Farm Wiatrowych
- Projektowane obiekty kubaturowe – budynek administracyjno-biurowy i warsztatowy są wykonane w stanie surowym – zamkniętym. Obecnie trwają roboty związane z montażem stolarki aluminiowej, roboty dekarskie oraz montaże instalacji wewnętrznych. Trwają również roboty branżowe związane z wykonywaniem kanalizacji: deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, elektrycznej i teletechnicznej – dodaje Sylwester Góra.
W najbliższych tygodniach Budimex S.A planuje wykonywać w dalszym ciągu warstwy konstrukcyjne nawierzchni, sieci zewnętrzne oraz wewnętrzne, roboty elewacyjne na budynku warsztatowym i roboty dekarskie na budynku biurowym.
Budimex rozpoczął realizację inwestycji w październiku 2023 roku. Firma dokłada wszelkich starań, aby zakończyć prace do 31 grudnia 2024 roku.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Paula Milewicz
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Maersk wprowadza nowy dwupaliwowy statek metanolowy "A.P. Møller" w Singapurze
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka: "Podpisaliśmy kolejne umowy na terminal kontenerowy w Świnoujściu"
Pierwsze rozładowanie przy nowym nabrzeżu w Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu
Nowy Morski Terminal Przeładunkowy już gotowy
Rekordowe importy węgla przez Chiny w 2024 roku. Jak wpływają na transport morski?
REKLAMA