"Nasz kraj stracił szansę". Niemieckie porty przejęły przeładunek zboża
Do tej pory ogromna część eksportu zbóż przechodziła przez polskie porty. Jak informuje "Rzeczpospolita", eksport produktów rolnych zmniejszył się o 65% rok do roku.
polityka prawo i podatki wiadomości04 września 2024 | 12:04 | Źródło: Gazeta Morska / Rzeczpospolita | Drukuj

fot. Port Gdańsk
Dotychczas większość eksportu zbóż z naszego regionu odbywała się przez polskie porty
- Przed rokiem w lipcu wysłaliśmy w świat portami 823 tys. ton zbóż, kukurydzy, rzepaku i śruty, a w bieżącym orku już jedynie 291 tys. ton. Samych zbóż było 238 tys. ton, w tym 181 tys. ton pszenicy, 20 tys. ton pszenżyta i 18 tys. ton kukurydzy - informuje dziennik.
W sezonie 2023/2024 Polska wyeksportowała 12 mln ton zboża, 65% mniej zboża i surowców przeszło w lipcu 2024 przez polskie porty porównując do lipca 2023 roku.
Towary rolno-spożywcze mają trafić do przeładunku w niemieckich portach. Na informacje zareagował były minister gospodarki wodnej Marek Gróbarczyk.
- Dramatyczne spadki przeładunków w polskich portach. To efekt przekierowania towarów agro do niemieckich portów. O połowę spadły przeładunki zboża w naszych terminalach zbożowych. Polska stała się jedynie krajem tranzytowym, a przez upadek przewoźnika PKP Cargo, nasz kraj stracił szansę na to, aby stać się głównym hubem przeładunkowym Europy Środkowo-Wschodniej. I to po dziesięciu miesiącach rządu Tuska! Stop niszczeniu Polski! - napisał były minister na portalu X.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Niepodległość to morze możliwości. Polska wolna, suwerenna i morska. Prezydent Karol Nawrocki: Wykorzystać szanse!
Port Gdańsk otwiera nowy rozdział współpracy z Azją Południowo-Wschodnią
Przylądek Pomerania a terminal w Świnoujściu. Co dalej z portem, który ma wzmocnić polską obecność na Bałtyku?
Premier Kanady z wizytą w Hanwha Ocean. KSS-III Batch II w centrum uwagi
Bezpieczeństwo Bałtyku w centrum uwagi. Polska i kraje regionu wzmacniają współpracę
Polska wkracza w nową erę zarządzania danymi w obronności
Bałtyk łączy Europę. Nowy korytarz transportowy nabiera kształtu
Polsko-koreańska współpraca obronna nabiera strategicznego wymiaru. Szansa także dla sektora morskiego
„Tak! Dla Polskich Portów”. Prezydencka inicjatywa na rzecz morskiej suwerenności i bezpieczeństwa Polski
Polska staje się portową potęgą na Bałtyku. Uniwersytet Morski w Gdyni zainaugurował rok akademicki
REKLAMA