Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Miasto Świnoujście otrzymało 4 000 045 zł z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa na rok 2025 na remont promu Karsibór II. Środki te zostaną przeznaczone na modernizację jednostki, która od lat stanowi istotny element infrastruktury komunikacyjnej miasta.
biznes gospodarka morska polityka pomorze zachodnie przemysł stoczniowy wiadomości06 czerwca 2025 | 15:27 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Joanna Agatowska prezydent Świnoujścia
– Zabiegaliśmy o środki i udało się. Nasza gmina została wpisana na listę zadań dofinansowanych z rezerwy subwencji ogólnej na 2025 rok – mówi Joanna Agatowska, prezydent miasta Świnoujście.
Prom Karsibór II pełni kluczową funkcję w codziennym transporcie mieszkańców oraz w zapewnieniu ciągłości komunikacyjnej na wyspach. Jego stan techniczny od dłuższego czasu budził niepokój władz i mieszkańców. Pozyskane dofinansowanie to efekt wspólnych działań na szczeblu lokalnym i rządowym.
– Dzięki wspólnym staraniom oraz decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów pozyskamy środki na remont promu, który stanowi ważny element codziennej komunikacji i bezpieczeństwa w naszym mieście – podkreśla Joanna Agatowska.
Całkowity koszt modernizacji promu będzie jednak wyższy niż przyznana dotacja, dlatego miasto planuje sfinansować brakującą część inwestycji ze środków własnych. Jak informuje prezydent, Świnoujście już teraz przewiduje znaczące nakłady na infrastrukturę transportową w 2025 roku.
– W tym roku przeznaczymy ponad 57 milionów złotych na bieżące utrzymanie promów, tunelu, naprawy oraz inne niezbędne prace. Ogromna kwota – zauważa prezydent Joanna Agatowska. – To najwyższa kwota przyznana w całym województwie zachodniopomorskim.
Remont promu Karsibór II to kolejny krok w kierunku zapewnienia niezawodnego i bezpiecznego systemu komunikacji wodnej, który ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców Świnoujścia, ale także dla rozwoju lokalnej gospodarki i sektora transportu morskiego.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
AH-64D Apache już w Polsce. Nowy rozdział dla lotnictwa wojsk lądowych
Ważące ponad 200 ton rury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 przetransportowane do Polski
Flint Systems dostarcza pierwszy na świecie symulator spawania i cięcia podwodnego dla Marynarki Wojennej
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
ORLEN Neptun uruchamia pierwszy terminal offshore wind w Polsce
Babcock z kontraktem na usuwanie paliwa jądrowego z okrętów podwodnych
Największy projekt offshore w Polsce z wnioskiem do URE
Zanurzeni w obietnicach. Kiedy Polska doczeka się nowych okrętów podwodnych?
REKLAMA