Pomorze Zachodnie inwestuje w żeglugę śródlądową. Nowy sezon tramwaju wodnego połączy trzy porty
Województwo Zachodniopomorskie uruchamia nową inicjatywę transportową, która ma szansę stać się ważnym elementem rozwoju żeglugi pasażerskiej i turystyki wodnej w regionie. Samorządowy Szlak Wodny Szczecin–Nowe Warpno–Świnoujście zainauguruje swoją działalność 28 czerwca 2025 r., oferując regularne rejsy w każdą sobotę i niedzielę aż do 24 sierpnia.
gospodarka morska pomorze zachodnie wiadomości zalew szczeciński żegluga śródlądowa17 czerwca 2025 | 18:11 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
– Niech to będzie Twój sezon „Queen of Szczecin” – powiedział marszałek województwa Olgierd Geblewicz, podkreślając znaczenie projektu dla promocji transportu wodnego jako alternatywy dla ruchu drogowego i sposobu na zrównoważony rozwój regionu.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Województwa Zachodniopomorskiego i stanowi efekt współpracy z Powiatem Polickim oraz gminami nadbrzeżnymi. Nowy tramwaj wodny to nie tylko atrakcja turystyczna, ale także realny środek transportu łączący trzy ważne ośrodki nad Zalewem Szczecińskim i Dziwną.
Rejsy obsługiwane będą przez nowoczesną jednostkę przystosowaną do przewozu pasażerów w komfortowych warunkach, z pełną infrastrukturą pokładową i uwzględnieniem potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
Szlak ma charakter pilotażowy, ale ambicją samorządu województwa jest uczynienie z niego stałego elementu siatki transportowej Pomorza Zachodniego. Projekt wpisuje się także w szerszą strategię promocji turystyki wodnej i wykorzystania potencjału transportu śródlądowego w regionie.
Inicjatywa może przyczynić się do wzrostu znaczenia transportu wodnego w układzie regionalnym, wspierając jednocześnie rozwój lokalnych portów, marin i usług towarzyszących.
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Ważące ponad 200 ton rury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 przetransportowane do Polski
Flint Systems dostarcza pierwszy na świecie symulator spawania i cięcia podwodnego dla Marynarki Wojennej
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
ORLEN Neptun uruchamia pierwszy terminal offshore wind w Polsce
Największy projekt offshore w Polsce z wnioskiem do URE
Zanurzeni w obietnicach. Kiedy Polska doczeka się nowych okrętów podwodnych?
Dwie jednostki Damen Combi Freighter 3850 zwodowane dla Fast Lines Belgium
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
REKLAMA