Ministerstwo Infrastruktury: w tym roku blisko 65 ml zł na tory podejściowe do mniejszych portów
Urzędy morskie dysponują kwotą blisko 65 mln zł na utrzymanie torów podejściowych do mniejszych portów - wynika z odpowiedzi resortu infrastruktury na poselską interpelację. To o 40 mln zł więcej niż rok wcześniej.
biznes gospodarka morska inwestycje pomorze pomorze zachodnie porty wiadomości14 kwietnia 2025 | 07:01 | Źródło: PAP / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Urząd Morski w Gdyni
Jak wyjaśniono, w 2023 r. na ten cel przeznaczono niespełna 4,4 mln zł. Rok później środki budżetowe wzrosły do 25 mln zł. W bieżącym roku zwiększono finansowanie do poziomu 65 mln zł, co – jak podkreślono – stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby w zakresie przywracania dostępności mniejszych portów.
W odpowiedzi na interpelację podano też, że administracja morska podejmuje działania mające na celu utrzymanie i rozwój funkcji rybackich w portach i przystaniach. Obejmują one infrastrukturę dostępową od strony morza oraz infrastrukturę portową, w portach zarządzanych przez dyrektorów urzędów morskich.
Dodano, że potrzeby inwestycyjne identyfikowane są na podstawie zgłoszeń rybaków oraz kontroli stanu technicznego infrastruktury. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę wejść do portów, budowę i modernizację falochronów oraz przebudowę nabrzeży.
Tor podejściowy do portu morskiego to wyznaczony pas wód morskich, który prowadzi statki od otwartego morza do wejścia do portu.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Nowa era dla Ustki. Rozpoczęła się budowa bazy serwisowej dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica
Grupa Przemysłowa Baltic dostarczy kluczowe konstrukcje stalowe dla projektu Baltica 2
Polska energia z Bałtyku. Offshore wind jako filar transformacji energetycznej. Bartosz Fedurek dla Gazety Morskiej
Saab oferuje Kanadzie system GlobalEye. Nowoczesne rozwiązanie AEW&C na platformie Bombardiera
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Nowe źródło kogeneracyjne w Elblągu
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
REKLAMA