Saab oferuje Kanadzie system GlobalEye. Nowoczesne rozwiązanie AEW&C na platformie Bombardiera
Podczas tegorocznych targów CANSEC 2025 firma Saab ogłosiła gotowość do zaoferowania Kanadzie systemu GlobalEye w ramach programu pozyskania samolotu wczesnego ostrzegania i kontroli (AEW&C – Airborne Early Warning and Control). Rozwiązanie to łączy szwedzką precyzję inżynieryjną z kanadyjską jakością lotniczą, odpowiadając na kluczowe wymagania strategiczne i operacyjne kanadyjskich sił zbrojnych.
biznes lotnictwo na świecie nato wiadomości31 maja 2025 | 07:07 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Saab
GlobalEye bazuje na samolocie Bombardier Global 6000/6500 – platformie produkowanej w Kanadzie, zapewniającej daleki zasięg, wysoką długotrwałość lotu oraz doskonałe osiągi na wszystkich wysokościach. Saab, opierając się na tej sprawdzonej konstrukcji, integruje zaawansowane sensory i systemy misji, oferując kompleksowe, suwerenne rozwiązanie o wysokiej efektywności kosztowej.
Dzięki ścisłej współpracy z Bombardierem, oferta Saab nie tylko wzmacnia zdolności obronne Kanady, ale również wspiera lokalny przemysł, tworząc miejsca pracy i włączając kanadyjskie firmy w globalny łańcuch dostaw sektora obronnego.
– GlobalEye to strategiczny zasób wielodomenowy, który zwiększa świadomość sytuacyjną i skraca czas reakcji w przestrzeni powietrznej, morskiej i lądowej – podkreśla Anders Carp, wiceprezes Saab. – To połączenie światowej klasy platformy Bombardiera, produkowanej w Kanadzie, oraz naszego doświadczenia w zakresie radarów i technologii rozpoznania tworzy unikatową ofertę dla kanadyjskiego wojska i przemysłu.
System GlobalEye jest już produkowany i znajduje się na wyposażeniu sił zbrojnych zaufanych partnerów międzynarodowych, w tym państw członkowskich NATO. Saab dostarcza systemy AEW&C od dziesięcioleci, budując swoją pozycję jako jeden z kluczowych graczy w globalnym ekosystemie rozpoznania i dowodzenia.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Nowe źródło kogeneracyjne w Elblągu
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Equinor i Polenergia rozpoczynają budowę morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Polska buduje fundamenty europejskiego offshore. Baltic Towers startuje z produkcją
Wysokie zyski Grupy Orlen w pierwszym kwartale 2025 roku
Solidne wyniki i nowa segmentacja działalności. Grupa Energa podsumowuje pierwszy kwartał 2025 roku
REKLAMA