Maersk wprowadza nowy dwupaliwowy statek metanolowy "A.P. Møller" w Singapurze
A.P. Moller - Maersk świętował w Singapurze przybycie swojego najnowszego kontenerowca zasilanego metanolem, "A.P. Møller", w ramach jego dziewiczego rejsu z Azji do Europy.
gospodarka morska na świecie przemysł stoczniowy wiadomości06 grudnia 2024 | 08:27 | Źródło: Maersk / Gazeta Morska | Opracował: Bartosz Piątek | Drukuj
fot. Maersk
Statek, nazwany na cześć założyciela firmy Maersk, Arnolda Petera Møllera, jest dziewiątą jednostką zasilaną metanolem we flocie, co odzwierciedla zaangażowanie firmy w dekarbonizację przemysłu morskiego. Ceremonia nadania nazwy została poprowadzona przez przewodniczącego zarządu A.P. Moller - Maersk, Roberta Ugglę.
- Dzień dzisiejszy to ważny kamień milowy w naszej drodze do dekarbonizacji przemysłu morskiego. Przybycie "A.P. Møller" do Singapuru nie tylko ukazuje postęp w technologii żeglugi, ale także wzmacnia nasze zaangażowanie w rozwijanie rozwiązań, które mogą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Cieszymy się ze współpracy z Maersk i nie możemy się doczekać dalszych działań na rzecz uczynienia z Singapuru wiodącego centrum dla nowych paliw morskich – powiedział Murali Pillai, Minister Stanu w Ministerstwie Prawa i Ministerstwie Transportu.
"A.P. Møller", zbudowany przez Hyundai Heavy Industries w Korei Południowej, ma pojemność 16 592 standardowych kontenerów (TEU) i jest częścią serii 18 statków zasilanych metanolem, które zostaną dostarczone w latach 2024 i 2025. Siedem takich statków weszło już do floty Maersk wcześniej w tym roku.
Prezes Maersk na region Azji i Pacyfiku, Ditlev Blicher, podkreślił, że globalne wsparcie regulacyjne dla zielonych paliw, takich jak metanol, jest niezbędne, aby uczynić je konkurencyjnymi. Wezwał Międzynarodową Organizację Morską (IMO) do przyjęcia regulacji, które zmniejszą różnicę cen między paliwami kopalnymi a ich alternatywami.
Metanol pozwala na redukcję emisji gazów cieplarnianych co najmniej o 65%, co stanowi istotny element strategii Maersk na drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku.
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Bartosz Piątek
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Orlen i Northland Power przyspieszają budowę pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku
Nowe złoże ropy na Morzu Norweskim. Orlen wzmacnia pozycję w Europie Północnej
Bałtyk 2 i Bałtyk 3 z FID. Rusza budowa największych farm wiatrowych na polskich wodach
Nowe odkrycie gazu na Morzu Czarnym: Turcja wzmacnia swoją pozycję w sektorze energetycznym
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
REKLAMA