Kolejny etap rozbudowy Terminala T3 zakończony - osiągnięcie Kamienia Milowego B
We wrześniu 2024 roku Baltic Hub osiągnął kolejny kluczowy krok w rozbudowie Terminala T3. Zakończono istotny etap projektu, czego zwieńczeniem było wydanie Świadectwa Przejęcia oraz realizacja Kamienia Milowego B. Faza ta obejmowała zakończenie prac w obszarze dedykowanym dla zautomatyzowanych suwnic szynowych (ARMG), które będą odgrywać kluczową rolę w przyszłej operacyjności terminala.
gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości18 października 2024 | 10:20 | Źródło: Baltic Hub / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Baltic Hub
Dostawa i montaż nowego sprzętu
W lipcu 2024 roku rozpoczęła się dostawa komponentów dla pierwszych czterech z planowanych dwudziestu suwnic RMG. Proces ich instalacji ruszył z końcem września, stanowiąc kolejny krok w automatyzacji terminala. Równolegle, cztery suwnice STS (Ship-to-Shore) są w drodze do Gdańska, a ich dostawa planowana jest na koniec października 2024 roku. Te potężne urządzenia będą kluczowe w obsłudze największych kontenerowców na świecie, znacznie zwiększając przepustowość portu.
Prace na nabrzeżu – poprawa infrastruktury i bezpieczeństwa
Zakończono także ważne prace na głównej ścianie nabrzeża, które obejmowały instalację elementów niezbędnych do jego funkcjonowania i bezpieczeństwa. Wśród nich znalazły się odbojnice, pachołki, sprzęt ratowniczy oraz światła nawigacyjne. Dzięki tym instalacjom nabrzeże będzie mogło obsługiwać większe jednostki, a operacje będą przebiegały bezpieczniej i sprawniej.
Jednym z kluczowych osiągnięć było także zakończenie instalacji pierwszych 360 metrów odwodnienia liniowego wzdłuż tylnej belki suwnicowej. Proces ten kontynuuje się zgodnie z planem, a dostawy wyposażenia nabrzeża, takich jak drabiny, uchwyty i znaki ostrzegawcze, są oczekiwane, aby zakończyć prace na północnej ścianie nabrzeża.
Całkowicie ukończono także budowę obudowy ścian nabrzeża, zarówno na ścianie północnej, jak i południowej. Powierzchnia między główną ścianą nabrzeża a tylną belką podsuwnicową została przygotowana, co umożliwi bezproblemowy rozładunek dźwigu STS w pierwszym odcinku, jednocześnie ustanawiając połączenia energetyczne z podstacjami B1 i B2.
Aktualny stan prac
Obecnie trwają prace nad instalacją nowego systemu zaopatrzenia w wodę oraz wdrożeniem systemu odwadniania. W trakcie instalacji znajdują się także 14-metrowe maszty oświetleniowe oraz 5-metrowe słupy, które poprawią widoczność i bezpieczeństwo operacyjne na terenie terminala.
Instalowane są również stalowe pomosty, które zapewnią dostęp do kontenerów chłodniczych na obszarach Y2-Y4 oraz X2-X4. Jednocześnie prowadzona jest instalacja sprzętu IT w budynkach B1 i B2, a także prace nad nawierzchnią.
Kolejnym istotnym elementem rozbudowy jest budowa zbiornika przeciwpożarowego B3, co znacznie poprawi bezpieczeństwo przeciwpożarowe na terenie terminala. Prace nad tym elementem postępują zgodnie z harmonogramem, a jego zakończenie dodatkowo wzmocni infrastrukturę ochronną Baltic Hub.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Sogestran Marine wprowadza pierwszy statek napędzany wodorem do swojej floty Zulu 06
Przedstawiciele Baltic Hub z wizytą w PSA w Singapurze
Rekordowy budżet na gospodarkę morską? Wiceminister Arkadiusz Marchewka: Inwestycje przekroczą 2 miliardy złotych
Maersk przyspiesza rewolucję ekologiczną: 20 statków dwupaliwowych na horyzoncie
Marek Rostkowski, CEO Grupy OMIDA: Zmiany, które mogłyby być wyzwaniem, są szansą na dalszy rozwój branży TSL
Gaz-System ma pozwolenie na budowę części morskiej Terminalu FSRU
Konferencja „Seas to Skies”. Sukces w dążeniu do zielonej przyszłości branż lotniczej i morskiej
Maersk wprowadza nowy dwupaliwowy statek metanolowy "A.P. Møller" w Singapurze
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
REKLAMA