Kolejny etap rozbudowy Terminala T3 zakończony - osiągnięcie Kamienia Milowego B
We wrześniu 2024 roku Baltic Hub osiągnął kolejny kluczowy krok w rozbudowie Terminala T3. Zakończono istotny etap projektu, czego zwieńczeniem było wydanie Świadectwa Przejęcia oraz realizacja Kamienia Milowego B. Faza ta obejmowała zakończenie prac w obszarze dedykowanym dla zautomatyzowanych suwnic szynowych (ARMG), które będą odgrywać kluczową rolę w przyszłej operacyjności terminala.
gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości18 października 2024 | 10:20 | Źródło: Baltic Hub / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Baltic Hub
Dostawa i montaż nowego sprzętu
W lipcu 2024 roku rozpoczęła się dostawa komponentów dla pierwszych czterech z planowanych dwudziestu suwnic RMG. Proces ich instalacji ruszył z końcem września, stanowiąc kolejny krok w automatyzacji terminala. Równolegle, cztery suwnice STS (Ship-to-Shore) są w drodze do Gdańska, a ich dostawa planowana jest na koniec października 2024 roku. Te potężne urządzenia będą kluczowe w obsłudze największych kontenerowców na świecie, znacznie zwiększając przepustowość portu.
Prace na nabrzeżu – poprawa infrastruktury i bezpieczeństwa
Zakończono także ważne prace na głównej ścianie nabrzeża, które obejmowały instalację elementów niezbędnych do jego funkcjonowania i bezpieczeństwa. Wśród nich znalazły się odbojnice, pachołki, sprzęt ratowniczy oraz światła nawigacyjne. Dzięki tym instalacjom nabrzeże będzie mogło obsługiwać większe jednostki, a operacje będą przebiegały bezpieczniej i sprawniej.
Jednym z kluczowych osiągnięć było także zakończenie instalacji pierwszych 360 metrów odwodnienia liniowego wzdłuż tylnej belki suwnicowej. Proces ten kontynuuje się zgodnie z planem, a dostawy wyposażenia nabrzeża, takich jak drabiny, uchwyty i znaki ostrzegawcze, są oczekiwane, aby zakończyć prace na północnej ścianie nabrzeża.
Całkowicie ukończono także budowę obudowy ścian nabrzeża, zarówno na ścianie północnej, jak i południowej. Powierzchnia między główną ścianą nabrzeża a tylną belką podsuwnicową została przygotowana, co umożliwi bezproblemowy rozładunek dźwigu STS w pierwszym odcinku, jednocześnie ustanawiając połączenia energetyczne z podstacjami B1 i B2.
Aktualny stan prac
Obecnie trwają prace nad instalacją nowego systemu zaopatrzenia w wodę oraz wdrożeniem systemu odwadniania. W trakcie instalacji znajdują się także 14-metrowe maszty oświetleniowe oraz 5-metrowe słupy, które poprawią widoczność i bezpieczeństwo operacyjne na terenie terminala.
Instalowane są również stalowe pomosty, które zapewnią dostęp do kontenerów chłodniczych na obszarach Y2-Y4 oraz X2-X4. Jednocześnie prowadzona jest instalacja sprzętu IT w budynkach B1 i B2, a także prace nad nawierzchnią.
Kolejnym istotnym elementem rozbudowy jest budowa zbiornika przeciwpożarowego B3, co znacznie poprawi bezpieczeństwo przeciwpożarowe na terenie terminala. Prace nad tym elementem postępują zgodnie z harmonogramem, a jego zakończenie dodatkowo wzmocni infrastrukturę ochronną Baltic Hub.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka: "Podpisaliśmy kolejne umowy na terminal kontenerowy w Świnoujściu"
Pierwsze rozładowanie przy nowym nabrzeżu w Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu
Nowy Morski Terminal Przeładunkowy już gotowy
Rekordowe importy węgla przez Chiny w 2024 roku. Jak wpływają na transport morski?
Maersk przekształca magazyn w Chennai w obiekt zarządzany wyłącznie przez kobiety
REKLAMA