Kolejny etap rozbudowy Terminala T3 zakończony - osiągnięcie Kamienia Milowego B
We wrześniu 2024 roku Baltic Hub osiągnął kolejny kluczowy krok w rozbudowie Terminala T3. Zakończono istotny etap projektu, czego zwieńczeniem było wydanie Świadectwa Przejęcia oraz realizacja Kamienia Milowego B. Faza ta obejmowała zakończenie prac w obszarze dedykowanym dla zautomatyzowanych suwnic szynowych (ARMG), które będą odgrywać kluczową rolę w przyszłej operacyjności terminala.
gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości18 października 2024 | 10:20 | Źródło: Baltic Hub / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Baltic Hub
Dostawa i montaż nowego sprzętu
W lipcu 2024 roku rozpoczęła się dostawa komponentów dla pierwszych czterech z planowanych dwudziestu suwnic RMG. Proces ich instalacji ruszył z końcem września, stanowiąc kolejny krok w automatyzacji terminala. Równolegle, cztery suwnice STS (Ship-to-Shore) są w drodze do Gdańska, a ich dostawa planowana jest na koniec października 2024 roku. Te potężne urządzenia będą kluczowe w obsłudze największych kontenerowców na świecie, znacznie zwiększając przepustowość portu.
Prace na nabrzeżu – poprawa infrastruktury i bezpieczeństwa
Zakończono także ważne prace na głównej ścianie nabrzeża, które obejmowały instalację elementów niezbędnych do jego funkcjonowania i bezpieczeństwa. Wśród nich znalazły się odbojnice, pachołki, sprzęt ratowniczy oraz światła nawigacyjne. Dzięki tym instalacjom nabrzeże będzie mogło obsługiwać większe jednostki, a operacje będą przebiegały bezpieczniej i sprawniej.
Jednym z kluczowych osiągnięć było także zakończenie instalacji pierwszych 360 metrów odwodnienia liniowego wzdłuż tylnej belki suwnicowej. Proces ten kontynuuje się zgodnie z planem, a dostawy wyposażenia nabrzeża, takich jak drabiny, uchwyty i znaki ostrzegawcze, są oczekiwane, aby zakończyć prace na północnej ścianie nabrzeża.
Całkowicie ukończono także budowę obudowy ścian nabrzeża, zarówno na ścianie północnej, jak i południowej. Powierzchnia między główną ścianą nabrzeża a tylną belką podsuwnicową została przygotowana, co umożliwi bezproblemowy rozładunek dźwigu STS w pierwszym odcinku, jednocześnie ustanawiając połączenia energetyczne z podstacjami B1 i B2.
Aktualny stan prac
Obecnie trwają prace nad instalacją nowego systemu zaopatrzenia w wodę oraz wdrożeniem systemu odwadniania. W trakcie instalacji znajdują się także 14-metrowe maszty oświetleniowe oraz 5-metrowe słupy, które poprawią widoczność i bezpieczeństwo operacyjne na terenie terminala.
Instalowane są również stalowe pomosty, które zapewnią dostęp do kontenerów chłodniczych na obszarach Y2-Y4 oraz X2-X4. Jednocześnie prowadzona jest instalacja sprzętu IT w budynkach B1 i B2, a także prace nad nawierzchnią.
Kolejnym istotnym elementem rozbudowy jest budowa zbiornika przeciwpożarowego B3, co znacznie poprawi bezpieczeństwo przeciwpożarowe na terenie terminala. Prace nad tym elementem postępują zgodnie z harmonogramem, a jego zakończenie dodatkowo wzmocni infrastrukturę ochronną Baltic Hub.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Nowe złoże ropy na Morzu Norweskim. Orlen wzmacnia pozycję w Europie Północnej
Bałtyk 2 i Bałtyk 3 z FID. Rusza budowa największych farm wiatrowych na polskich wodach
Nowe odkrycie gazu na Morzu Czarnym: Turcja wzmacnia swoją pozycję w sektorze energetycznym
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
Gdańsk buduje przyszłość offshore. Terminal T5 kluczowym punktem dla farmy Baltica 2
REKLAMA