Blue Water z powodzeniem przeprowadza pierwszą operację float-off w Porcie Gdańsk
Zespół Blue Water w Gdańsku odegrał kluczową rolę w przełomowej operacji morskiej, która odbyła się po raz pierwszy w historii portu. Chodzi o skomplikowane zadanie wyokrętowania (tzw. float-off) jednostki offshore z pokładu statku typu semi-submersible, czyli półzanurzalnego statku ciężarowego.
logistyka pomorze porty transport i spedycja trójmiasto wiadomości20 czerwca 2025 | 11:04 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Blue Water Shipping
W ramach projektu, jednostka kablowa Atalanti – należąca do armatora Asso.subsea – została przetransportowana do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Po doprowadzeniu statku transportowego na redę Portu Gdańsk rozpoczęto procedurę zanurzenia platformy i uwolnienia ładunku do wody, a następnie jego bezpiecznego wprowadzenia do portu.
– To była operacja bez precedensu. Musieliśmy bardzo precyzyjnie określić wszystkie możliwe scenariusze, zanim potwierdziliśmy jej wykonalność – mówi Paweł Grządko, Business Development Manager w Blue Water Poland. – Skala koordynacji, precyzja działania i zaangażowanie wszystkich stron pokazują, że jesteśmy w stanie skutecznie realizować najbardziej złożone projekty morskie.
Przygotowania trwały ponad trzy tygodnie i wymagały ścisłej współpracy między armatorem, Portem Gdańsk, operatorami holowniczymi oraz agentami portowymi. Sam proces float-off zakończono w ciągu jednego dnia.
Po pomyślnym wyokrętowaniu jednostki, Blue Water przejęło odpowiedzialność za kompleksową logistykę związaną z mobilizacją statku do kolejnego projektu. W ciągu kolejnych dwóch miesięcy Atalanti była przygotowywana technicznie w Gdańsku, po czym wyruszyła na nową misję w południowej części Morza Bałtyckiego.
Wraz ze wzrostem liczby projektów energetycznych w regionie Bałtyku, Blue Water Gdańsk odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi logistyczne. Firma zatrudnia już ponad 250 osób w Szczecinie, w tym 100 techników.
– Dzięki własnej akademii szkoleniowej zapewniamy wysoki i powtarzalny poziom bezpieczeństwa i kompetencji – podkreśla Paweł Grządko.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
400-metrowy kolos w porcie Abidżan. Zawinięcie MSC Diletta zwiastuje nową erę logistyki morskiej w Afryce
Nowe możliwości przeładunkowe w Porcie Szczecin. Zakończono przebudowę Nabrzeża Słowackiego
Nowy kierunek na Uniwersytecie Gdańskim. MIPMAL kształci liderów portów i logistyki morskiej
Katastrofa kontenerowca MSC Elsa 3 u wybrzeży Indii. Załoga uratowana, trwa akcja zabezpieczania środowiska
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Planowane wyłączenie śluzy Nowy Świat z eksploatacji w dniach 26-28 maja 2025 r.
REKLAMA