Sunreef Yachts buduje ekologiczny jacht: Sunreef 43M Eco. I właśnie jest przełom. To infuzja kompozytowego kadłuba
Stocznia z Gdańska: Sunreef Yachts właśnie ogłosiła osiągnięcie kamienia milowego w budowie Sunreef 43M Eco, największego ekologicznego katamaranu elektrycznego na świecie. W trójmieście z powodzeniem zakończono proces jednorazowej infuzji kompozytowego kadłuba. - Jest to największe tego typu przedsięwzięcie w branży jachtowej - mówią w Gdańsku.
gospodarka morska lifestyle morski przemysł stoczniowy trójmiasto wiadomości żeglarstwo żeglarstwo rekreacyjne09 listopada 2024 | 08:20 | Źródło: Sunreef Yachts | Gazeta Morska | Drukuj
Sunreef 43M Eco to najbardziej ekologiczny jacht świata
Kadłub Sunreef 43M Eco mierzy 43 metry długości i 15,4 metra szerokości, a jego całkowita powierzchnia kompozytowa wynosi 1700 m². Ten innowacyjny projekt posiada specjalnie zaprojektowany rdzeń piankowy, który minimalizuje wagę przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów. Odformowanie kadłuba planowane jest do końca 2024 roku.
Na kadłubie znajdzie się ponad 120 m² zintegrowanych paneli słonecznych, a łącznie na całym jachcie 250 m². Ta zaawansowana technologia solarna, w połączeniu z napędem elektrycznym, na nowo zdefiniuje doświadczenie rejsu superjachtem, czyniąc je czystszym, bardziej odpowiedzialnym i energooszczędnym.
- Osiągnęliśmy ważny etap budowy prawdziwie przełomowego jachtu. Skala projektu infuzji kadłuba jest wyjątkowa w branży i podkreśla naszą pionierską rolę w kształtowaniu przyszłości energooszczędnego jachtingu - komentuje Francis Lapp, prezes i założyciel Sunreef Yachts.
Oprócz awangardowej technologii fotowoltaicznej, Sunreef 43M Eco będzie wyposażony w system hydrogeneratorów. Ten odpowiedzialny jest za stały dopływ czystej energii podczas żeglugi, a przy tym gwarantuje bezemisyjny rejs.
System magazynowania energii na jachcie będzie oparty na bateriach ze stałym elektrolitem o pojemności 1 MWh.
Sunreef 43M Eco oferuje luksusowe zakwaterowanie dla 12 gości oraz wnętrza dostosowane do indywidualnych preferencji.
- Dzięki zaawansowanym technologiom i ekologicznym rozwiązaniom, jacht ten reprezentuje nową erę zrównoważonego jachtingu - mówią w stoczni z Gdańska.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Redakcja Gazeta Morska
użytkownik
galeria





komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Port Gdynia: zakończono kompleksową przebudowę Nabrzeża Indyjskiego
Baltica 2 coraz bliżej. Ørsted rozpoczął kluczowy etap przygotowań na dnie Bałtyku
COSCO Shipping z nowym kontraktem logistycznym dla drugiej linii montażowej Airbusa A320 w Tianjin
Przemysł stoczniowy jest sztos. Dlaczego w przemyśle okrętowym wciąż potrzebni są betoniarze?
Port Gdańsk i DORACO rozpoczynają strategiczną modernizację Nabrzeża Wiślanego
Polska otwiera nową erę energetyki. Baltic Power instaluje pierwszą morską turbinę wiatrową o mocy 15 MW
Nowy prom hybrydowy dla Torghatten Nord zwodowany w Remontowa Shipbuilding
Wizyta Cezarego Tomczyka w PGZ Stocznia Wojenna. Postępy programu Miecznik pod lupą MON
Nowy etap dla Corsica linea: LNG-prom Capu Rossu wodowany w Chinach. W służbie od czerwca 2026
Port Gdynia włącza się do Linii Biskajskiej Finnline. Nowe połączenie ro-ro łączy Bałtyk z Zatoką Biskajską
REKLAMA