Singapurski kolos w Porcie Gdynia. Statek dostarczył ponad 41 tysięcy ton oleju napędowego

Do portu w Gdyni zawitał singapurski kolos, statek Maritime Valor, dostarczając rekordową partię paliwa. Ładunek liczący aż 41 090 ton oleju napędowego ustanowił nowy kamień milowy w historii portu, jako największa jednorazowa dostawa tego typu. Gigantyczny tankowiec wyruszył z Nowego Orleanu w USA i po pokonaniu tysięcy kilometrów przybył do gdyńskiego nabrzeża, potwierdzając strategiczne znaczenie tego portu w międzynarodowej logistyce paliw.

gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości

20 listopada 2024   |   19:35   |   Źródło: gdynia.pl / Port Gdynia / Gazeta Morska   |   Opracował: Kamil Kusier   |   Drukuj

fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia

fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia

Port Gdynia notuje imponujące wyniki w przeładunku paliw płynnych, osiągając w 2023 roku 3,541 mln ton – aż o 57,3 procent więcej niż rok wcześniej. Tak znaczący wzrost to rezultat zróżnicowania źródeł dostaw i wpływu globalnych napięć, takich jak wojna na Ukrainie czy konflikt w Izraelu, które przyczyniły się do intensyfikacji importu ropy z alternatywnych kierunków.

Rozwój przeładunków wspiera modernizacja kluczowej infrastruktury. Jak przypomina Michał Sałata z gdyńskiego magistratu przy falochronie głównym portu unowocześniane jest Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP), zarządzane przez PERN.

Po zakończeniu inwestycji obiekt będzie zdolny obsługiwać tankowce o nośności ponad 100 tys. ton, co otworzy drogę do jeszcze większych dostaw. Paliwa z SPPP są kierowane do bazy w Dębogórzu – największego magazynu tego typu w Polsce, którego rozbudowa znacząco zwiększy możliwości składowania surowca.

Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.

Kamil Kusier
redaktor naczelny

komentarze


Dodaj komentarz...
Skomentuj
Nick

Dodaj pierwszy komentarz.