Singapurski kolos w Porcie Gdynia. Statek dostarczył ponad 41 tysięcy ton oleju napędowego
Do portu w Gdyni zawitał singapurski kolos, statek Maritime Valor, dostarczając rekordową partię paliwa. Ładunek liczący aż 41 090 ton oleju napędowego ustanowił nowy kamień milowy w historii portu, jako największa jednorazowa dostawa tego typu. Gigantyczny tankowiec wyruszył z Nowego Orleanu w USA i po pokonaniu tysięcy kilometrów przybył do gdyńskiego nabrzeża, potwierdzając strategiczne znaczenie tego portu w międzynarodowej logistyce paliw.
gospodarka morska porty trójmiasto wiadomości20 listopada 2024 | 19:35 | Źródło: gdynia.pl / Port Gdynia / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia
Port Gdynia notuje imponujące wyniki w przeładunku paliw płynnych, osiągając w 2023 roku 3,541 mln ton – aż o 57,3 procent więcej niż rok wcześniej. Tak znaczący wzrost to rezultat zróżnicowania źródeł dostaw i wpływu globalnych napięć, takich jak wojna na Ukrainie czy konflikt w Izraelu, które przyczyniły się do intensyfikacji importu ropy z alternatywnych kierunków.
Rozwój przeładunków wspiera modernizacja kluczowej infrastruktury. Jak przypomina Michał Sałata z gdyńskiego magistratu przy falochronie głównym portu unowocześniane jest Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP), zarządzane przez PERN.
Po zakończeniu inwestycji obiekt będzie zdolny obsługiwać tankowce o nośności ponad 100 tys. ton, co otworzy drogę do jeszcze większych dostaw. Paliwa z SPPP są kierowane do bazy w Dębogórzu – największego magazynu tego typu w Polsce, którego rozbudowa znacząco zwiększy możliwości składowania surowca.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Politechnika Gdańska rozwija system ultradźwiękowy do badania stanu statków
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Equinor i Polenergia rozpoczynają budowę morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Polska buduje fundamenty europejskiego offshore. Baltic Towers startuje z produkcją
Wysokie zyski Grupy Orlen w pierwszym kwartale 2025 roku
Produkcja elementów fundamentów Baltica 2 będzie realizowana w Polsce
Orlen i Northland Power przyspieszają budowę pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku
REKLAMA