"Certified pick up". Rok sukcesów w logistyce Portu Antwerpia-Brugia
Port Antwerpia-Brugia podsumowuje pierwszy rok funkcjonowania platformy Certified Pick up (CPu), rewolucjonizującej odbiór kontenerów morskich. Od stycznia 2024 r. za jej pomocą obsłużono ponad milion kontenerów, co odpowiada około 3600 dziennym operacjom. Z narzędzia korzysta ponad 22 tysiące użytkowników z 4000 firm, obsługując wszystkie terminale kontenerowe w Antwerpii.
logistyka porty transport i spedycja11 grudnia 2024 | 17:19 | Źródło: Port Antwerpia-Brugia / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Port of Antwerp-Bruges
Nowoczesna logistyka w praktyce
Certified Pick up to cyfrowy system oparty na wymianie danych w czasie rzeczywistym, który znacząco usprawnia proces odbioru kontenerów i zapewnia lepszą kontrolę nad ich przepływem. Tradycyjne metody odbioru zastąpiono rozwiązaniem minimalizującym ryzyko nadużyć i kradzieży, dzięki wykorzystaniu indywidualnych kodów autoryzacyjnych (PIN). Platforma umożliwia dostęp do danych w sposób bezpieczny i transparentny, co przekłada się na wyższy poziom efektywności operacyjnej.
Jak zapewnia zarząd Portu Antwerpia-Brugia, system CPu odegrał również kluczową rolę w walce z nielegalnym przewozem towarów, wspierając organy celne i policyjne w identyfikacji ładunków o podwyższonym ryzyku. Automatyzacja i cyfryzacja procesu redukują ryzyko ludzkich błędów oraz przyspieszają procesy kontrolne, zapewniając portowi silną przewagę w zakresie bezpieczeństwa.
Rozwój CPu nie kończy się na Antwerpii. Już w 2025 r. platforma zostanie zintegrowana z ogólnokrajową infrastrukturą cyfrową, Integrated Rail Platform (IRP), oraz wdrożona w portowych terminalach Zeebrugge. Takie działania wpisują się w strategię portu, dążącą do pełnej digitalizacji procesów logistycznych.
- Certified Pick up stanowi wzorcowy przykład adaptacji technologii w sektorze portowym, podnosząc standardy operacyjne w Europie i na świecie. Jego sukces dowodzi, że cyfryzacja nie tylko usprawnia działalność, ale również realnie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw - przekazała spółka.
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Wietnamski gigant morski. Największy masowiec gotowy do żeglugi
Gdynia na trasie światowych gigantów. USNS Red Cloud z pierwszą wizytą w polskim porcie
Chiny prezentują największy na świecie statek typu heavy lift vessel. Nowa era transportu ciężkich ładunków
Grupa PKP Cargo kontynuuje rozmowy z Grupą Cosco Shipping
CPK: Nowe inwestycje na Pomorzu. Rozwój infrastruktury i szanse dla regionu. Rozmowa z Marcinem Horałą
Rekordowy załadunek samochodów na statek RO-RO
Maersk przyspiesza rewolucję ekologiczną: 20 statków dwupaliwowych na horyzoncie
Marek Rostkowski, CEO Grupy OMIDA: Zmiany, które mogłyby być wyzwaniem, są szansą na dalszy rozwój branży TSL
Statek Finlandia Seaways osiadł na mieliźnie w Norwegii. Ładunek wojskowy do Polski dotrze, ale później
Konferencja „Seas to Skies”. Sukces w dążeniu do zielonej przyszłości branż lotniczej i morskiej
REKLAMA
REKLAMA