PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawa główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoc

marynarka wojenna przemysł stoczniowy trójmiasto wiadomości

23 sierpnia 2024   |   13:22   |   Źródło: PGZ Stocznia Wojenna | Gazeta Morska   |   Drukuj

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2 / fot. PGZ Stocznia Wojenna | Gazeta Morska

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2 / fot. PGZ Stocznia Wojenna | Gazeta Morska

Modernizacja okrętów Marynarki Wojennej RP

W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RPpowiedział Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. - Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.

Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację. Tu dojdzie do wymiany silników głównych wraz z przekładniami, całej elektrowni okrętowej włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową.

- Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności - wyliczają w PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. 

Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Odwiedź nas na gazetamorska.pl. 

Paula Milewicz
redaktor

komentarze


wpisz treść
SKOMENTUJ
nick

Dodaj pierwszy komentarz