PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP
PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawa główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoc
marynarka wojenna przemysł stoczniowy trójmiasto wiadomości23 sierpnia 2024 | 13:22 | Źródło: PGZ Stocznia Wojenna | Gazeta Morska | Drukuj
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2 / fot. PGZ Stocznia Wojenna | Gazeta Morska
Modernizacja okrętów Marynarki Wojennej RP
W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.
- Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP – powiedział Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. - Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.
Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację. Tu dojdzie do wymiany silników głównych wraz z przekładniami, całej elektrowni okrętowej włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową.
- Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności - wyliczają w PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.
Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Paula Milewicz
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Formidable Shield 2025: F931 Louise-Marie demonstruje siłę belgijskiej marynarki wojennej
Kompleksowe ćwiczenia Audros gynejas 2025. Obrona strategicznych akwenów Litwy i współpraca z Portugalią
Polski śmigłowiec SH-2G Super Seasprite nad Atlantykiem. Marynarze z Gdyni na ćwiczeniu Dynamic Mongoose25
NATO zabezpiecza Bałtyk. Trwa operacja Open Spirit 2025. Miny, roboty podwodne i ochrona infrastruktury krytycznej
Litwa wzmacnia flotę. Nowoczesny holownik H-24 "Lokys" zasilił Marynarkę Wojenną
Saab dostarczy Szwecji lekkie torpedy. Nowoczesne wzmocnienie obrony morskiej
Admirałowie: na Bałtyku już trwa wojna hybrydowa, ale morze w obszarze naszej odpowiedzialności jest bezpieczne
Rozpoczęto budowę fregaty ORP „Burza”. Rusza drugi etap programu „Miecznik” dla Marynarki Wojennej RP
Dynamic Mercy 2025: NATO ćwiczy ratownictwo morskie na Bałtyku w ramach międzynarodowej współpracy
Dynamic Mongoose 25: NATO ćwiczy podwodną walkę w Arktyce i testuje zdolności ZOP
REKLAMA