E-Saildrive to nowy napęd prosto od Yanmar Marine International. Firma zaprezentowała go w Cannes
Yanmar Marine International (YMI) wprowadził na rynek E-Saildrive, swój pierwszy produkt z napędem elektrycznym, zaprojektowany z myślą o łatwym przejściu na żeglugę bezemisyjną.
przemysł stoczniowy sprzęt i technologie wiadomości żeglarstwo13 września 2024 | 22:24 | Źródło: Yanmar Marine International | Gazeta Morska | Drukuj
E-Saildrive nowy napęd prosto od Yanmar Marine International / fot mat. prasowe | Gazeta Morska
Nowy bezemisyjny silnik dla łodzi żaglowych
Wprowadzona na rynek globalny na Cannes Yachting Festival i Newport International Boat Show, seria E-Saildrive wykorzystuje platformę „plug and play” do łatwej instalacji i podłączenia. To, w połączeniu ze zintegrowaną przekładnią, silnikiem, sterownikiem silnika i układem chłodzenia, sprawia, że przejście na w 100% elektryczną łódź jest szybsze i łatwiejsze.
Instalacja i podłączenie są proste - deklaruje producent. Napęd E-Saildrive zapewnia do 15 kW mocy dla łodzi żaglowych poniżej 40 stóp (w zależności od zastosowania i wyporności). Jest dostępny w trzech modelach:
- SDe7,
- SDe10
- i SDe15.
Napęd jest zamiennikiem silnika Yanmar YM, jednego z najpopularniejszych silników do łodzi żaglowych.
- Nie są wymagane żadne modyfikacje kadłuba, co ułatwia producentom łodzi oferowanie zamienników lub wprowadzanie zmian SDe. Wybór należy do klienta - deklarują w Yanmar Marine International.
Yanmar jest jednym z najbardziej uznanych na świecie producentów silników okrętowych. Sprzęt znany jest z niezawodności i wydajności swoich silników spalinowych z homologacją HVO, a seria E-Saildrive została zaprojektowana zgodnie z tym samym standardem inżynieryjnym.
W parze z zaawansowanymi rozwiązaniami E-Saildrive idzie nowy system sterowania. Kolorowy wyświetlacz ma 4,3-cala, TFT z powłoką przeciwmgielną i klasą wodoodporności IPX7. Głowice sterujące są dostępne w wersji do montażu bocznego lub górnego w nowoczesnej konstrukcji ze stopu aluminium.
- Wprowadzenie na rynek napędu E-Saildrive jest znaczącym momentem w naszym dążeniu do zmniejszenia wpływu żeglarstwa na środowisko. Nasz zintegrowany system ma wiele innowacyjnych funkcji, które zapewniają żeglarzom łatwe przejście na żeglugę w 100% wolną od emisji. Jesteśmy przekonani o inżynierii E-Saildrive i będziemy współpracować z naszą siecią dealerów i dystrybutorów, aby zapewnić wsparcie techniczne na całym świecie - mówi Floris Lettinga, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Yanmar Marine International.
Informacje o Yanmar Marine International
Yanmar Marine International (YMI) to firma, która za cel stawia sobie tworzenia innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędów morskich, eksplorując i rozwijając zaawansowane technologie. YMI z siedzibą w Holandii jest częścią globalnej działalności Yanmar. Początki firmy Yanmar sięgają 1912 roku. Założono ją w Osace w Japonii. Teraz działa w siedmiu dziedzinach działalności na lądzie i na morzu. YMI stale rozwija swoją sieć centrów serwisowych na całym świecie, zapewniając szybkie i niezawodne wsparcie w ponad 130 krajach.
Yanmar ma 2000 dystrybutorów i dealerów w ponad 130 krajach.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Redakcja Gazeta Morska
użytkownik
galeria


komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Politechnika Gdańska rozwija system ultradźwiękowy do badania stanu statków
Nowe możliwości obrony powietrznej dla szwedzkich korwet klasy Visby. Saab wdraża system Sea Ceptor
Nowa era fińskiej marynarki wojennej. Korweta Pohjanmaa zwodowana w Raumie
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
Rozpoczęto budowę fregaty ORP „Burza”. Rusza drugi etap programu „Miecznik” dla Marynarki Wojennej RP
REKLAMA