E-Saildrive to nowy napęd prosto od Yanmar Marine International. Firma zaprezentowała go w Cannes
Yanmar Marine International (YMI) wprowadził na rynek E-Saildrive, swój pierwszy produkt z napędem elektrycznym, zaprojektowany z myślą o łatwym przejściu na żeglugę bezemisyjną.
przemysł stoczniowy sprzęt i technologie wiadomości żeglarstwo13 września 2024 | 22:24 | Źródło: Yanmar Marine International | Gazeta Morska | Drukuj
E-Saildrive nowy napęd prosto od Yanmar Marine International / fot mat. prasowe | Gazeta Morska
Nowy bezemisyjny silnik dla łodzi żaglowych
Wprowadzona na rynek globalny na Cannes Yachting Festival i Newport International Boat Show, seria E-Saildrive wykorzystuje platformę „plug and play” do łatwej instalacji i podłączenia. To, w połączeniu ze zintegrowaną przekładnią, silnikiem, sterownikiem silnika i układem chłodzenia, sprawia, że przejście na w 100% elektryczną łódź jest szybsze i łatwiejsze.
Instalacja i podłączenie są proste - deklaruje producent. Napęd E-Saildrive zapewnia do 15 kW mocy dla łodzi żaglowych poniżej 40 stóp (w zależności od zastosowania i wyporności). Jest dostępny w trzech modelach:
- SDe7,
- SDe10
- i SDe15.
Napęd jest zamiennikiem silnika Yanmar YM, jednego z najpopularniejszych silników do łodzi żaglowych.
- Nie są wymagane żadne modyfikacje kadłuba, co ułatwia producentom łodzi oferowanie zamienników lub wprowadzanie zmian SDe. Wybór należy do klienta - deklarują w Yanmar Marine International.
Yanmar jest jednym z najbardziej uznanych na świecie producentów silników okrętowych. Sprzęt znany jest z niezawodności i wydajności swoich silników spalinowych z homologacją HVO, a seria E-Saildrive została zaprojektowana zgodnie z tym samym standardem inżynieryjnym.
W parze z zaawansowanymi rozwiązaniami E-Saildrive idzie nowy system sterowania. Kolorowy wyświetlacz ma 4,3-cala, TFT z powłoką przeciwmgielną i klasą wodoodporności IPX7. Głowice sterujące są dostępne w wersji do montażu bocznego lub górnego w nowoczesnej konstrukcji ze stopu aluminium.
- Wprowadzenie na rynek napędu E-Saildrive jest znaczącym momentem w naszym dążeniu do zmniejszenia wpływu żeglarstwa na środowisko. Nasz zintegrowany system ma wiele innowacyjnych funkcji, które zapewniają żeglarzom łatwe przejście na żeglugę w 100% wolną od emisji. Jesteśmy przekonani o inżynierii E-Saildrive i będziemy współpracować z naszą siecią dealerów i dystrybutorów, aby zapewnić wsparcie techniczne na całym świecie - mówi Floris Lettinga, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Yanmar Marine International.
Informacje o Yanmar Marine International
Yanmar Marine International (YMI) to firma, która za cel stawia sobie tworzenia innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędów morskich, eksplorując i rozwijając zaawansowane technologie. YMI z siedzibą w Holandii jest częścią globalnej działalności Yanmar. Początki firmy Yanmar sięgają 1912 roku. Założono ją w Osace w Japonii. Teraz działa w siedmiu dziedzinach działalności na lądzie i na morzu. YMI stale rozwija swoją sieć centrów serwisowych na całym świecie, zapewniając szybkie i niezawodne wsparcie w ponad 130 krajach.
Yanmar ma 2000 dystrybutorów i dealerów w ponad 130 krajach.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Redakcja Gazeta Morska
użytkownik
galeria
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Sunreef Yachts otwiera Sunreef Eco Club w Fuzhou. Stocznia z Gdańska wzmacnia obecność marki w Azji
Stocznia Navantia wprowadziła wodorowy system napędowy dla okrętów podwodnych. To przełom
Nowa edycja studiów podyplomowych „Budowa Okrętów” na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa na PG
Maersk przekształca magazyn w Chennai w obiekt zarządzany wyłącznie przez kobiety
Maersk dokonuje historycznej konwersji dużego kontenerowca na napęd dual-fuel metanolowy
Fincantieri zbuduje pięć nowoczesnych statków typu Walk-to-Work dla rynku offshore za ponad 200 mln euro
To najwyższa hala kadłubowa w Polsce. Nowe obiekty PGZ Stoczni Wojennej gotowe!
Stocznia CRIST SA z Gdyni wygrywa Nagrodę Pomorską Gryf Gospodarczy
Agencja Uzbrojenia uruchamia procedurę pozyskania okrętu ratowniczego w ramach programu „Ratownik”
Do Portu w Gdyni dotarł pływający dźwig, który na początku 2025 rozpocznie budowę morskiej farmy Baltic Power
REKLAMA