Zachodniopomorscy Parlamentarzyści o Rozwoju Portu Morskiego w Kołobrzegu
Port Morski Kołobrzeg może stać się kluczowym punktem dla gospodarki morskiej i bezpieczeństwa narodowego – podkreślali zachodniopomorscy parlamentarzyści podczas obrad w Zarządzie Portu Morskiego. Kluczową inwestycją, której realizacja zadecyduje o rozwoju portu, jest poszerzenie wejścia oraz pogłębienie toru wodnego. Koszt prac szacuje się na 200 mln zł.
porty wiadomości11 grudnia 2024 | 10:16 | Źródło: Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg | Drukuj
fot. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg
– Naszą rolą jest doprowadzić do uwzględnienia tej kwoty w budżecie państwa – zaznaczył poseł Paweł Suski, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Modernizacja objąć ma również 250-metrowe nabrzeże Portu Wojennego, które dotąd nie było remontowane.
Prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska zwróciła uwagę na strategiczne znaczenie inwestycji.
– Chcemy pokazać potencjał naszego portu i liczymy na wsparcie parlamentarzystów.
Zmodernizowany port umożliwi obsługę większych jednostek o długości do 140 metrów i zanurzeniu do 7,5 metra, co znacząco zwiększy przeładunki, otworzy go na żeglugę promową oraz obsługę Morskich Farm Wiatrowych. Kluczowe jest również wzmocnienie roli Portu Wojennego w obliczu wyzwań geopolitycznych.
Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, lider projektu, współpracuje z MON i Urzędem Morskim w Szczecinie. Dokumentacja inwestycji jest już w przygotowaniu, a prace projektowe ruszyły.
Parlamentarzyści zapowiedzieli kontynuację rozmów na początku 2025 roku podczas obrad połączonych komisji Gospodarki Morskiej i Obrony Narodowej.
– Port w Kołobrzegu to morze możliwości, które warto w pełni wykorzystać – podsumował Artur Lijewski, prezes Zarządu Portu Morskiego.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Bartosz Piątek
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Tragedia żaglowca Cuauhtémoc. Ikona meksykańskiej marynarki uderzyła w Brooklyn Bridge
PolSca Baltic Ferries. Nowa jakość na Bałtyku prosto z Polski
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Akcja ratunkowa w Porcie Gdańsk. „Piorun” ratuje jelenia z kanału portowego
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sezon wycieczkowców w Porcie Gdańsk trwa. Na pokładzie Viking Vela zmieści się nawet tysiąc pasażerów
Gdańsk buduje przyszłość offshore. Terminal T5 kluczowym punktem dla farmy Baltica 2
Przemieszczenie tankowca "Khatanga" wewnątrz Portu Gdynia w czwartek
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Port Gdynia: tankowiec "Khatanga" przygotowany do opuszczenia portu
REKLAMA