Strategic Marine dostarcza nowoczesny statek IMO Tier III CTV dla polskiego sektora morskiej energetyki wiatrowej
Strategic Marine ogłasza pomyślne przekazanie statku StratCat 27 Crew Transfer Vessel (CTV) dla ORLEN, który będzie obsługiwał rozwijający się polski sektor morskich farm wiatrowych.
energetyka gospodarka morska wiadomości21 listopada 2024 | 16:33 | Źródło: Strategic Marine / Gazeta Morska | Opracował: Bartosz Piątek | Drukuj
fot. Strategic Marine Group
StratCat 27 ma rozpocząć swoje działania na Morzu Północnym, a następnie zostanie przeniesiony do polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej na Morzu Bałtyckim.
StratCat 27 to nowatorski statek wyposażony w zaawansowane technologie, które spełniają wymagające warunki morskich farm wiatrowych. Zaprojektowany z myślą o wydajności i trwałości statek spełnia normy emisji poziomu trzeciego oraz jest przygotowany na przyszłą adaptację do alternatywnych źródeł energii. Wzmocniony kadłub umożliwia mu wytrzymanie trudnych warunków Morza Bałtyckiego, zapewniając bezpieczny i niezawodny transport techników oraz zaopatrzenia na duże odległości.
Najważniejsze cechy StratCat 27:
- Gotowość do systemów hybrydowych - przygotowany na instalację hybrydowych systemów, co może potencjalnie zredukować emisje i wzmocnić efektywność paliwową.
- Zgodność z Tier III - statek spełnia najnowsze standardy emisyjne dzięki zaawansowanym technologiom redukcji zanieczyszczeń.
- Projekt dostosowany do Bałtyku - wzmocnione poszycie kadłuba statku zapewnia trwałość w lekkich warunkach lodowych.
- Komfort i bezpieczeństwo - mieści 9 członków załogi oraz 24 pasażerów, zapewniając wysoki poziom komfortu oraz bezpieczeństwa podczas transferu techników.
- Z radością ogłaszamy udaną dostawę StratCat 27 do ORLEN. StratCat 27 został zaprojektowany z myślą o przyszłości, oferując gotowość hybrydową, zgodność z normami emisji oraz zdolność do działania w trudnych warunkach morskich. Jesteśmy dumni z naszej współpracy i cieszymy się, że możemy wspierać ich dalsze sukcesy na rynku morskich farm wiatrowych - Chan Eng Yew, dyrektor generalny Strategic Marine.
StratCat 27 jest wyposażony w nowoczesne systemy nawigacji i komunikacji, a jego wnętrze zaprojektowano w celu zapewnienia maksymalnego komfortu zarówno dla załogi, jak i pasażerów.
Dzięki współpracy z partnerami, takimi jak Strategic Marine, Polska wzmacnia swoją pozycję na rozwijającym się rynku morskiej energetyki wiatrowej. To ważny krok na drodze do unowocześnienia polskiego sektora energetyki i realizacji jego ambitnych celów.
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Bartosz Piątek
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Projekty wodorowe Orlenu wyróżnione. Grzegorz Jóźwiak: "Wodór staje się paliwem teraźniejszości"
Coraz głośniej o Navy Policing. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej: "To mogą być polskie jednostki"
Gaz-System otrzyma dofinansowanie unijne dla projektu ”Pomeranian Green Hydrogen Cluster”
Rekordowe importy węgla przez Chiny w 2024 roku. Jak wpływają na transport morski?
Grupa Polenergia z historycznymi wzrostami. Blisko 545 mln zł zysku EBITDA i 297 mln zł skorygowanego zysku netto
Energia z Bałtyku dla Danii. Polenergia i Equinor podpisały umowę z Danske Commodities A/S
Orlen Upstream Polska integratorem krajowych aktywów poszukiwawczo-wydobywczych koncernu
Offshore Wind Poland 2024: Od słów do czynów. Będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore
Na linii kolejowej do elektrowni jądrowej zyskają mieszkańcy i gospodarka Pomorza. Nowe inwestycje PKP PLK S.A.
REKLAMA