Nowy masowiec we flocie PŻM. Odbiór i chrzest m/v Polsteam Rudno. To szósty z serii dwunastu jeziorowców
W stoczniach chińskiej grupy Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) odbył się uroczysty odbiór i chrzest kolejnego masowca z serii dwunastu jeziorowców budowanych dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Nowoczesna jednostka, m/v Polsteam Rudno, zasili flotę PŻM, umacniając pozycję armatora na trasach żeglugowych prowadzących do Wielkich Jezior Amerykańskich.
biznes gospodarka morska logistyka przemysł stoczniowy transport i spedycja wiadomości27 marca 2025 | 12:42 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Polska Żegluga Morska
Chrzest statku i pierwsza podróż
Matką chrzestną statku została Joanna Ilas – Specjalistka w Zakładzie Eksploatacji Floty, związana z Polską Żeglugą Morską od wielu lat. Uroczystość chrztu była symbolicznym momentem, podkreślającym zarówno rozwój floty, jak i zaangażowanie pracowników w jej eksploatację.
Statek, jak wszystkie jednostki tej serii, został zaprojektowany z myślą o efektywnym i bezpiecznym transporcie ładunków masowych w wymagających warunkach żeglugi śródlądowej Wielkich Jezior. Pierwszym ładunkiem Polsteam Rudno będą wyroby stalowe, które pod dowództwem kapitana ż. w. Andrzeja Tłustego zostaną przetransportowane z azjatyckich portów do odbiorców w Ameryce Północnej.
Nowoczesne technologie i ekologiczne rozwiązania
Jeziorowce budowane dla PŻM charakteryzują się zoptymalizowaną konstrukcją kadłuba, pozwalającą na efektywne pokonywanie śluz i kanałów w rejonie Wielkich Jezior. Nowoczesne systemy napędowe oraz proekologiczne rozwiązania technologiczne wpisują się w globalne trendy redukcji emisji i zwiększania efektywności energetycznej jednostek żeglugi morskiej.
Rozwój floty PŻM
Dostawa kolejnych jeziorowców tej serii kontynuuje strategię odmładzania i modernizacji floty PŻM, zwiększając jej konkurencyjność na międzynarodowym rynku przewozów masowych. Oczekuje się, że wszystkie dwanaście jednostek wejdzie do eksploatacji zgodnie z założonym harmonogramem, wzmacniając pozycję polskiego armatora na kluczowych szlakach handlowych.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Kolejne howno
20:40
zobacz też
Orlen i Northland Power przyspieszają budowę pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku
Nowe złoże ropy na Morzu Norweskim. Orlen wzmacnia pozycję w Europie Północnej
Bałtyk 2 i Bałtyk 3 z FID. Rusza budowa największych farm wiatrowych na polskich wodach
Nowe odkrycie gazu na Morzu Czarnym: Turcja wzmacnia swoją pozycję w sektorze energetycznym
Stocznia „Wulkan” w Szczecinie: od kryzysu do stabilizacji. Roczne podsumowanie i ambitne plany rozwoju
Nie ma silnej Europy bez silnej gospodarki morskiej. Zakończyło się nieformalne spotkanie ministrów ds. morskich
Program "Polskie Morze", czyli repolonizacja sektora gospodarki morskiej. Co to znaczy?
Sunreef 43M Eco z German Innovation Award 2025. To nowa era superjachtów?
Orlen inwestuje w nowoczesne elektrolizery wodoru
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o tym, jak stocznia instaluje urządzenia cumownicze
REKLAMA