Koreańskie spotkanie na szczycie. Okręty dla Marynarki Wojennej RP dostarczy Korea Południowa?
W siedzibie Hyundai Heavy Industries oraz w stoczni Geoje gościł w ostatnich dniach kadm. Tomasz Szubrycht, rektor-komendant Akademii Marynarki Wojennej, który wraz z polską delegacją miał okazję zapoznać się z koreańską propozycją partnerstwa przy projektowaniu i budowie okrętów podwodnych w programie pozyskania okrętów podwodnych nowego typu (OPNT) o kryptonimie Orka.
marynarka wojenna na świecie przemysł stoczniowy25 października 2024 | 15:49 | Źródło: Gazeta Morska / HHI / Hanwha Ocean | Drukuj
fot. HHI
Jak poinformował wiceadm. rez. Steve SK Jeong, wiceprezes Hanwha Ocean, "spółka udostępniła plan działania dla projektu okrętu podwodnego pk. Orka i przedstawiła stocznię, w której trwają zarówno prace budowlane, jak i remonty okrętów podwodnych."
- Bardzo doceniamy duże zainteresowanie polskiej delegacji różnymi aspektami działalności naszej stoczni, w tym obiektami edukacyjnymi i automatyzacją produkcji z wykorzystaniem robotyki - przekazał wiceadm. rez. Steve SK Jeong.
Korea Południowa, Hiszpania, Francja. Kto zbuduje dla Polski okręty podwodne?
- Mieliśmy zaszczyt gościć kadm. Tomasza Szubrychta, rektora Akademii Marynarki Wojennej w Polsce oraz wiceadm. Lee Su-Yeola, rektora Akademii Marynarki Wojennej Korei Południowej - przekazali przedstawiciele HHI.
Jak przekazała spółka w komunikacie, szefowi morskich uczelni wojskowych w Polsce i Korei Połduniowej mieli okazję zapoznać się z nowymi okrętami podowodnymi o wyporności 1800 i 3000 ton w zanurzeniu.
Mowa o jednostkach typu KSS-II i KSS-III. Pierwszy z nich to okręt o długości 65 m, szerokości 6 m i prędkości podwodnej do 21 węzłów. Jego konstrukcja bazuje na eksportowym niemieckim typie 214, a uzbrojenie stanowi 8 wyrzutni kalibru 533 mm, zgodnie ze standardami NATO.
Okręt ten jest przeznaczony do wystrzeliwania torped ciężkich, pocisków manewrującyach i przeciwokrętowych. Drugi z okrętów to autorski projekt Hyundai Heavy Industries. Jego wyporność podwodna to 3000 ton. Okręt mierzy 83,5 m, ma 9,6 m szerokości i osiąga prędkość do 21 węzłów.
- Wizyta w Korei była cenną okazją, aby potwierdzić zdolności HHI do wykonywania MRO dla okrętów wojennych, jak również dla nowo budowanych okrętów - przyznał kadm. Tomasz Szubrycht.
Przedstawiciele polskiej oraz koreańskiej marynarki zapoznali się również z modelem HDS-2300. Koncpecją okrętu podwonego, który HHI przygotowało specjalnie dla Marynarki Wojennej RP.
- W HHI jesteśmy zobowiązani do dostarczania kompleksowych rozwiązań dla okrętów podwodnych, łączących zaawansowane możliwości, przystępną cenę i bezproblemową konserwację podczas użytkowania okrętu, aby wspierać potrzeby naszych klientów w zakresie bezpieczeństwa morskiego - przekazała spółka Hyundai Heavy Industries w komunikacie.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
galeria
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Hiszpańska Marynarka Wojenna i Navantia posuwają naprzód rozwój okrętów hydrograficznych
Portugalska Marinha i policja przechwytują podejrzane jednostki w dwóch operacjach antynarkotykowych
Rosyjski okręt podwodny w Morzu Południowochińskim nieopodal Filipin. "Budzi ogromne zaniepokojenie"
Eksperymentalne procedury w niemieckiej marynarce wojennej. "To nowy wymiar innowacji'
Wyróżnienie dla oficera 13 Dywizjonu Trałowców. "Siłą armii są ludzie, którzy nadają jej właściwy kierunek"
Nowy dowódca Duńskiej Marynarki Wojennej. Został nim kontradmirał Søren Kjeldsen
Pożar na statku „Sofia” na Bałtyku - załoga ewakuowana, statek przygotowywany do holowania
Kanada przekazuje dowództwo Stałego Zespołu Sił Morskich NATO 2 (SNMG2) Turcji
Rocznica śmierci admirała Romualda Wagi - hołd dla byłego dowódcy Marynarki Wojennej RP
Błędy załogi doprowadziły do zatonięcia nowozelandzkiego okrętu u wybrzeży Samoa
REKLAMA