Wizyta Cezarego Tomczyka w PGZ Stocznia Wojenna. Postępy programu Miecznik pod lupą MON
PGZ Stocznia Wojenna gościła Cezarego Tomczyka, sekretarza stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej. Wizyta miała na celu przegląd realizacji kluczowych projektów stoczniowych oraz ocenę zaawansowania prac przy budowie fregat w ramach programu „Miecznik” – jednego z filarów modernizacji Marynarki Wojennej RP.
gospodarka morska polityka pomorze przemysł stoczniowy przemysł zbrojeniowy trójmiasto wiadomości04 lipca 2025 | 15:25 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. PGZ Stocznia Wojenna
Zaawansowane technologie i nowoczesna infrastruktura
Gościa z MON przyjęli przedstawiciele kierownictwa PGZ Stoczni Wojennej: Marcin Ryngwelski – prezes zarządu, Beata Koniarska – członkini zarządu oraz Grzegorz Sowa – dyrektor Pionu Projektów Morskich w PGZ SA. Zaprezentowali oni nowoczesne zaplecze produkcyjne, w tym strategiczną Halę Kadłubową, w której obecnie prowadzone są prace nad pierwszą jednostką serii – fregatą ORP Wicher.
Podczas wizyty szczegółowo omówiono postępy w zakresie integracji systemów bojowych, harmonogram prac oraz kolejne etapy realizacji programu. Minister Tomczyk zapoznał się z aktualnym stanem budowy dwóch z trzech fregat wielozadaniowych, które stanowią największą inwestycję w historii polskiej marynarki wojennej.
Miecznik – strategiczny projekt dla bezpieczeństwa morskiego
W trakcie spotkania dyskutowano także o dalszym rozwoju potencjału przemysłowego PGZ Stoczni Wojennej oraz jej roli w krajowym systemie bezpieczeństwa. Program „Miecznik” został podkreślony jako kluczowy element Technicznej Modernizacji Sił Zbrojnych RP, mający bezpośredni wpływ na zdolności operacyjne Marynarki Wojennej oraz wzrost kompetencji przemysłowych sektora morskiego w Polsce.
Wizyta Sekretarza Stanu Cezarego Tomczyka stanowi potwierdzenie strategicznego znaczenia prowadzonych projektów zarówno dla krajowego systemu obrony, jak i dla rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego i zbrojeniowego.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
galeria










komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Port Gdynia: zakończono kompleksową przebudowę Nabrzeża Indyjskiego
Baltica 2 coraz bliżej. Ørsted rozpoczął kluczowy etap przygotowań na dnie Bałtyku
COSCO Shipping z nowym kontraktem logistycznym dla drugiej linii montażowej Airbusa A320 w Tianjin
Przemysł stoczniowy jest sztos. Dlaczego w przemyśle okrętowym wciąż potrzebni są betoniarze?
Port Gdańsk i DORACO rozpoczynają strategiczną modernizację Nabrzeża Wiślanego
Polska otwiera nową erę energetyki. Baltic Power instaluje pierwszą morską turbinę wiatrową o mocy 15 MW
Nowy prom hybrydowy dla Torghatten Nord zwodowany w Remontowa Shipbuilding
Nowy etap dla Corsica linea: LNG-prom Capu Rossu wodowany w Chinach. W służbie od czerwca 2026
Port Gdynia włącza się do Linii Biskajskiej Finnline. Nowe połączenie ro-ro łączy Bałtyk z Zatoką Biskajską
Nowoczesna flota w Nowej Zelandii. Nowy holownik dla portu w Marlborough
REKLAMA