Wietnamski gigant morski. Największy masowiec gotowy do żeglugi
Wietnamski przemysł stoczniowy osiągnął nowy kamień milowy, kończąc budowę największego w kraju masowca o nośności 65 000 DWT, nazwanego "Truong Minh Dream". Statek, mierzący 200 metrów długości i 32,26 metra szerokości, został zaprojektowany we współpracy między Vietnam Shipbuilding Engineering JSC (VISEC) a fińską firmą Bluetech Finland Ltd. Klasyfikowany przez japońskie towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK, spełnia międzynarodowe standardy i jest zdolny do operacji na wodach globalnych.
logistyka porty przemysł stoczniowy transport i spedycja wiadomości04 stycznia 2025 | 12:13 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Nam Trieu Shipbuilding
Budowę statku przeprowadziła firma Nam Trieu Shipbuilding, będąca częścią Shipbuilding Industry Corporation (SBIC). Proces przebiegał sprawnie: wodowanie miało miejsce 11 maja 2024 roku, a próby morskie zakończono 4 grudnia 2024 roku. Statek został przekazany 26 grudnia firmie Dong Bac Shipbuilding Industry JSC, która będzie odpowiedzialna za jego eksploatację z portu w Hai Phong.
"Truong Minh Dream" to dwupokładowy masowiec z pięcioma ładowniami, wyposażony w cztery dźwigi o udźwigu 30 ton każdy oraz hydraulicznie obsługiwane pokrywy ładowni. Główna maszyna, zaprojektowana przez firmę MAN, została wyprodukowana w Japonii.
Podczas ceremonii przekazania ogłoszono zamówienie na kolejne dwa statki o tej samej nośności, co wpisuje się w strategię rządu Wietnamu dotyczącą rozwoju gospodarki morskiej kraju. Budowa serii masowców o nośności 65 000 DWT ma na celu wzmocnienie pozycji Wietnamu na globalnym rynku stoczniowym i żeglugowym.
zobacz też
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Gdynia na trasie światowych gigantów. USNS Red Cloud z pierwszą wizytą w polskim porcie
Chiny prezentują największy na świecie statek typu heavy lift vessel. Nowa era transportu ciężkich ładunków
Grupa PKP Cargo kontynuuje rozmowy z Grupą Cosco Shipping
CPK: Nowe inwestycje na Pomorzu. Rozwój infrastruktury i szanse dla regionu. Rozmowa z Marcinem Horałą
Rekordowy załadunek samochodów na statek RO-RO
"Certified pick up". Rok sukcesów w logistyce Portu Antwerpia-Brugia
Maersk przyspiesza rewolucję ekologiczną: 20 statków dwupaliwowych na horyzoncie
Marek Rostkowski, CEO Grupy OMIDA: Zmiany, które mogłyby być wyzwaniem, są szansą na dalszy rozwój branży TSL
Statek Finlandia Seaways osiadł na mieliźnie w Norwegii. Ładunek wojskowy do Polski dotrze, ale później
Konferencja „Seas to Skies”. Sukces w dążeniu do zielonej przyszłości branż lotniczej i morskiej
REKLAMA
REKLAMA