Wątpliwości w sprawie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Zarząd wydłużył postępowanie do 2025 roku
Nie udało się wybrać partnera do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni, choć odbyła się seria spotkań z uczestnikami postępowania. Potencjalni partnerzy zgłosili szerg uwag takich spraw jak funkcjonalność nabrzeża. CO ważne, Wydłużenie terminu nie wstrzymuje budowy nowych falochronów.
gospodarka morska porty przemysł stoczniowy trójmiasto wiadomości29 września 2024 | 18:40 | Źródło: Port Gdynia | Gazeta Morska | Drukuj
Spotkanie z uczestnikami postępowania w sprawie budowy Portu Zewnętrznego Gdynia odbywały się przez ostatnie tygodnie - poinformowało w swoim komunikacie biuro prasowe gdyńskiego portu.
- Zarząd Morskiego Portu Gdyni dostrzega potrzebę adaptacji założeń projektu i dlatego postanowił po raz kolejny przełożyć termin. Decyzja ta motywowana jest także potrzebą zgłaszaną przez podmioty dopuszczone do postępowania, dla których przygotowanie ofert jest czasochłonne, a jednocześnie wnoszą postulaty wprowadzenia zmian do dokumentacji - podano w informacji Portu Gdynia. - Żaden z postulatów nie zmierza do takiej zmiany projektu, która miałaby charakter zasadniczy. Mają one raczej na celu lepsze dostosowanie założeń do potrzeb rynku, te zaś zmieniają się dynamicznie.
Nowe falochrony w Porcie Gdynia
Postępowanie wydłużono do czerwca 2025 roku, co nie będzie kolidowało z zakładaną budowy nowych falochronów. W tej sprawie umowa z wykonawcą ma zostać zawarta w środę 2 października 2024 roku.
Głębokowodny Port Zewnętrzny w Gdyni
W Gdyni mówią wprost, że Port Zewnętrzny to najważniejszy projekt w historii Portu Gdynia od czasu jego wybudowania. Ma pomóć w obsłudze zwiększającego się popytu na przeładunki kontenerowe w polskich portach morskich, kóry w 2050 roku ma osięgnąć wartość około 9,5 mln TEU.
Projekt obejmuje budowę nowego pirsu portowego (czyli sztucznego półwyspu), na którym zostanie zlokalizowany terminal kontenerowy oraz prawdopodobnie inne dodatkowe instalacje.
- Port Zewnętrzny stanie się przedłużeniem istniejącego Mola Węglowego. Pogłębione nowe akweny Portu Gdynia przy Nabrzeżach Portu Zewnętrznego uzyskają głębokość przy nabrzeżach 17 m - wyjaśniają w Porcie Gdynia.
Prace nad Portem Zewnętrznym w Gdyni rozpoczęły się w 2018 roku. W grudniu 2021 roku wydana została pozytywna decyzja środowiskowa. Całość ma być zrealizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Gotowy Port Zewnętrzny w Gdyni zwiększy jego powierzchnię gdyńskiego portu o 151 hektarów, czyli niemal podwoi metraż dzisiejszego terenu.
Port Zewnętrzny w Gdyni ma umożliwić obsługę kontenerowych statków oceanicznych o parametrach Baltmax (długości do 430 metrów, potem też do 490 m, szerokości do ok. 70 metrów i zanurzeniu do 15,5 metra).
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Redakcja Gazeta Morska
użytkownik
galeria
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Sogestran Marine wprowadza pierwszy statek napędzany wodorem do swojej floty Zulu 06
Przedstawiciele Baltic Hub z wizytą w PSA w Singapurze
Rekordowy budżet na gospodarkę morską? Wiceminister Arkadiusz Marchewka: Inwestycje przekroczą 2 miliardy złotych
Maersk przyspiesza rewolucję ekologiczną: 20 statków dwupaliwowych na horyzoncie
Marek Rostkowski, CEO Grupy OMIDA: Zmiany, które mogłyby być wyzwaniem, są szansą na dalszy rozwój branży TSL
Gaz-System ma pozwolenie na budowę części morskiej Terminalu FSRU
Konferencja „Seas to Skies”. Sukces w dążeniu do zielonej przyszłości branż lotniczej i morskiej
Maersk wprowadza nowy dwupaliwowy statek metanolowy "A.P. Møller" w Singapurze
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
REKLAMA