Polska na fali innowacji. "We did it in Poland" promuje krajowe sukcesy

Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Unii Europejskiej, a jej innowacyjność i przedsiębiorczość zasługują na międzynarodowe uznanie. Mimo to aż 41 proc. Polaków uważa, że nasz kraj pozostaje w tyle za innymi krajami Europy. Kampania "We did it in Poland", realizowana przez Fundację WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, ma na celu zmianę tego postrzegania poprzez nagłaśnianie polskich osiągnięć i wzmacnianie dumy narodowej.

biznes pracuj na morzu sprzęt i technologie wiadomości

11 marca 2025   |   10:13   |   Źródło: Gazeta Morska   |   Opracował: Kamil Kusier   |   Drukuj

fot. We did in Poland / Fundacja WłączeniPlus

fot. We did in Poland / Fundacja WłączeniPlus

Polska dumą Europy – nowa kampania wizerunkowa

Według badań 56 proc. Polaków odczuwa dumę ze swojego kraju, jednak tylko 4 proc. wskazuje innowacje jako jej główny powód. Kampania "We did it in Poland" koncentruje się na nowoczesnym patriotyzmie, który obejmuje nie tylko historię i krajobraz, ale także osiągnięcia polskich przedsiębiorców, naukowców i innowatorów. W spocie promującym kampanię pokazane zostaną m.in. takie polskie innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych ORLEN x WILLBERT czy możliwość płatności spojrzeniem.

Nowoczesna Polska na arenie międzynarodowej

- Prezydencja Polski to wyjątkowy moment, kiedy oczy Europy zwrócone są na dany kraj członkowski. Czas polskiej prezydencji w Radzie UE chcemy wykorzystać też do promocji polskich innowacji w biznesie. Jesteśmy wyjątkowo pomysłowi i przedsiębiorczy, a niewystarczająco wielu Polaków, jak pokazują to badania, o tym wie. Uważam, że warto taką historię o Polsce opowiedzieć całej Europie – mówi wiceminister ds. Unii Europejskiej Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.

Projekt "We did it in Poland" ma na celu zaprezentowanie Polski jako kraju dynamicznego i innowacyjnego, który wnosi istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym kampania będzie przeciwdziałać szkodliwym stereotypom i budować świadomość narodowych sukcesów, zarówno wśród Polaków, jak i na arenie międzynarodowej.

Jak zapewniają orgniazatorzy "We did it in Poland" to okazja do pokazania nowoczesnej strony Polski i jej wkładu w rozwój innowacji. To szansa na wzmocnienie wizerunku kraju jako miejsca dynamicznego i przedsiębiorczego, które inspiruje i przyciąga międzynarodowych partnerów oraz inwestorów. Warto mówić o polskich sukcesach i odczuwać dumę z tego, co udało nam się osiągnąć, zwłaszcza w kontekście ostatnich udanych lat.

Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!

Kamil Kusier
redaktor naczelny

komentarze


wpisz treść
SKOMENTUJ
nick

Dodaj pierwszy komentarz