Nowy system symulacji strategicznych w Akademii Marynarki Wojennej

Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni wzbogaciła się o nowoczesne narzędzie edukacyjne – system „Interregnum. Strategic Simulation Game” (pol. Interregnum. Symulacyjna Gra Strategiczna). To efekt dwuletniego projektu badawczo-rozwojowego, który wspólnie realizowali dr Łukasz Wyszyński oraz dr Paweł Kusiak. System został opracowany z myślą o rozwijaniu kluczowych kompetencji w zakresie myślenia strategicznego, negocjacji, komunikacji oraz przywództwa.

edukacja marynarka wojenna sprzęt i technologie trójmiasto wiadomości

01 lutego 2025   |   07:03   |   Źródło: Gazeta Morska   |   Opracował: Kamil Kusier   |   Drukuj

Interregnum | fot. Gazeta Morska

Interregnum | fot. Gazeta Morska

Nowoczesne podejście do edukacji zaowocowało powstaniem w Katedrze Stosunków Międzynarodowych AMW specjalistycznej Pracowni Gier i Symulacji. Kierownikiem pracowni został dr Paweł Kusiak, który podkreśla, że „Interregnum” nie jest jedynie narzędziem dydaktycznym, ale systemem symulacyjnym pozwalającym na analizowanie i ewaluowanie procesów politycznych. Na tej bazie można symulować i prognozować zachowania polityczne w oparciu o różne modele bazujące na teoriach stosunków międzynarodowych i polityki. Dzięki temu studenci mogą zdobywać praktyczne doświadczenie w środowisku symulującym rzeczywiste procesy decyzyjne, ucząc się dynamicznie zarządzać przyjętą strategią.

System „Interregnum” będzie wykorzystywany w kształceniu studentów Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych oraz całej Akademii Marynarki Wojennej. Jego pierwsze wdrożenie miało miejsce podczas zajęć w ramach studiów MBA Dyplomacja, choć szeroko zakrojone testy prowadzone są już od roku. 

- „Interregnum” pozwala na przekrojowe wykorzystywanie wiedzy z obszaru stosunków międzynarodowych oraz tworzenie przestrzeni do rozwijania umiejętności i postaw społecznych, które znajdują zastosowanie w obszarze zarządzania, polityki oraz strategii i obronności. System nie jest symulatorem. Jest narzędziem do budowania scenariuszy edukacyjnych i stymulowania studentów do rozwoju poprzez grywalizację całego procesu - mówi "Gazecie Morskiej" dr Łukasz Wyszyński.

Innowacyjne narzędzie dydaktyczne już teraz wzbudza duże zainteresowanie, a jego potencjał może zostać wykorzystany nie tylko w obszarze edukacji akademickiej, ale także w szkoleniach dla administracji publicznej oraz sektora obronnego.

- „Interregnum nie jest zwykłą grą strategiczną, czy wojenną. Od strony mechaniki rozgrywki nie jest on mocno skomplikowany. Bardzo nam na tym zależało, chodzi o to, żeby prób wejścia do gry nie był bardzo wysoki. W grę może grać każdy po przejściu krótkiego wprowadzenia. Dodatkowo, warto podkreślić, że ważnym wyróżnikiem Interregnum jest znaczenie scenariusza rozgrywki. Nacisk w nich może być położony na grę w duchu realpolitik, gdzie zasadniczą miarą siły jest potencjał podmiotu, którym sterujemy. W innym przypadku scenariusz może być dostosowany to rozwoju kompetencji miękkich, kładąc nacisk na negocjacje, czy komunikację. System może także uwzględniać elementy losowe lub zewnętrzne wydarzenia. W każdym przypadku będzie to inna gra, z innym potencjałem dydaktycznym - dodaje dr Paweł Kusiak.

Dzięki „Interregnum” studenci AMW otrzymują możliwość praktycznej nauki strategii i zarządzania w dynamicznie zmieniających się warunkach międzynarodowych.

Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl

Kamil Kusier
redaktor naczelny

galeria


komentarze


wpisz treść
SKOMENTUJ
nick

Dodaj pierwszy komentarz