MSC Rose otwiera nowy rozdział dla Portu Gdynia

364 metry długości, 15 294 TEU pojemności – tak prezentuje się MSC Rose, kontenerowiec klasy Neopanamax, który jako pierwszy przedstawiciel nowego serwisu oceanicznego Britannia zawinął do Portu Gdynia. To przełomowe wydarzenie dla gdyńskiego portu, który oficjalnie dołączył do siatki połączeń deep sea armatora Mediterranean Shipping Company (MSC), łączącej Azję z Europą Północną.

biznes gospodarka morska logistyka pomorze porty transport i spedycja trójmiasto wiadomości

09 kwietnia 2025   |   18:18   |   Źródło: Gazeta Morska   |   Opracował: Kamil Kusier   |   Drukuj

fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia

fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia

Serwis Britannia obejmuje kluczowe porty na trasie Szanghaj – Ningbo – Yantian – Vung Tau – Rotterdam – Hamburg – Antwerpia – Liverpool, a od teraz także Gdynię. Włączenie Portu Gdynia do tego globalnego łańcucha to nie tylko potwierdzenie jego statusu jako portu głębokowodnego, ale również szansa na rozwój infrastruktury i wzrost znaczenia w międzynarodowym handlu morskim.

Eksperci wskazują, że obecność MSC Rose w Gdyni przełoży się na zwiększenie przeładunków eksportowych, rozwój transportu intermodalnego oraz przyspieszenie realizacji projektu Portu Zewnętrznego. To także istotny krok w kierunku dywersyfikacji polskiej logistyki morskiej, wzmacniający konkurencyjność kraju na arenie międzynarodowej.

– MSC Rose to symbol konkretnych działań i strategicznego myślenia. Choć nie pachnie jak róża, wnosi do Gdyni powiew globalnych możliwości – podkreślają przedstawiciele Portu Gdynia.

Dla branży morskiej to jasny sygnał: Gdynia staje się coraz ważniejszym ogniwem w światowym łańcuchu dostaw.

Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!

Kamil Kusier
redaktor naczelny

galeria


komentarze


wpisz treść
SKOMENTUJ
nick

Dodaj pierwszy komentarz