Wrak statku został wyłowiony. Zatonął on w 2023 roku po zderzeniu z polskim masowcem
Federalna Administracja Dróg Wodnych i Żeglugi Niemiec poinformowała, że udało się odzyskać wrak statku towarowego, który zatonął po kolizji i innym statkiem na Morzu Północnym w październiku 2023 roku.
wiadomości żegluga śródlądowa05 września 2024 | 13:35 | Drukuj

Wyłowiony statek Verity fot. WSV
3 września 2024 roku udało się wyłowić statek towarowy Verity
Ocalenie wraku zarejestrowanego w Wielkiej Brytanii statku towarowego Verity zostało zakończone późnym wieczorem, 3 września. Statek zatonął po zderzeniu z masowcem Polesie Polskiej Żeglugi Morskiej. Dodatkowo, podczas wyławiania statku, znaleziono ciało jednego członka załogi w kabinie na rufie.
Wrak znajdował się na głębokości około 40 metrów. Działania rozpoczęto w lipcu, jednak wcześniej przeprowadzono miesiące obserwacji oraz prac projektowych.
Wrak statku był podnoszony po usunięciu 187 stalowych zwojów. Kadłub przecięto na pół, wyposażono w pompy i otwory do opróżnienia zbiorników. Każda połowa była podczepiona do czterech łańcuchów i podniesiona przez dźwig pływający Hebo Lift 10. W zeszłym tygodniu podniesiono 600-tonową sekcję rufową, usunięto wodę z maszynowni, a następnie umieszczono na barce. W jednej z kabin odnaleziono szczątki jednego z członków załogi, co spowodowało przejęcie sprawy przez policję.
Sekcja dziobowa statku, ważąca 580 ton, była następna do wydobycia. Problemy pojawiły się, gdy pękł wspornik łańcucha, co wymagało ponownego nurkowania w krótkich oknach czasowych pomiędzy przypływami. Podnoszenie rozpoczęto 3 września wieczorem, a połowę wraku umieszczono na barce. Obie części zostaną przewiezione do Holandii na recykling.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Jednostka Wojskowa Formoza. 50 lat morskich komandosów. To elita polskich Wojsk Specjalnych na Bałtyku!
Ellerman City Liners przejmuje Viasea Shipping. Nowy lider europejskiego shortsea shippingu
CRIST S.A. zakończył realizację projektu mostu BR01 dla Eiffage Métal
Pierwsze turbiny z polskimi gondolami na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power
Nowy rozdział w historii Portu Gdańsk. Rusza rozbudowa Naftoportu. Ważna inwestycja dla bezpieczeństwa Polski
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o projektowaniu i montażu kabin sanitarnych na statku i okręcie
NATO wzmacnia morską tarczę północy. Ćwiczenie Playbook Merlin 25 na Bałtyku
Złoty Krzyż Honorowy dla Marcina Ryngwelskiego, prezesa PGZ Stoczni Wojennej
Piotr Nieć nowym wiceadmirałem. Awans polskiego oficera z doświadczeniem w NATO
Hanwha Ocean zakończyła próby morskie nowoczesnego WTIV-a. Koreańska stocznia wzmacnia pozycję w offshore wind
REKLAMA