Wodowanie nowoczesnego trawlera w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku
Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zainaugurowała rok 2025 wodowaniem nowoczesnego trawlera rybackiego. Jednostka o długości 83 metrów, szerokości 17 metrów i zanurzeniu maksymalnym 7,45 metra to kolejny krok stoczni w kierunku umacniania swojej pozycji jako lidera w budowie zaawansowanych technicznie statków. Tonaż brutto trawlera wynosi imponujące 4000 GT, a głębokość drugiego pokładu osiąga 8,65 metra.
biznes gospodarka morska przemysł stoczniowy rybołówstwo wiadomości26 stycznia 2025 | 11:28 | Źródło: Karstensen Shipyard Poland / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Archiwum Karstensen Shipyard Poland
Na szczególną uwagę zasługują zastosowane rozwiązania technologiczne. Statek został wyposażony w dwa silniki główne Bergen Engines B33:45L6P, układ śrub napędowych Brunvoll Volda oraz agregaty pomocnicze Nogva/Scania o mocy 2 x 600 kW. Wydajność manewrową zapewnia ster strumieniowy Brunvoll o mocy 1400 kW oraz pędnik azymutalny tej samej firmy o mocy 1470 kW. Zbiorniki na wodę schłodzoną o pojemności 2700 m³ oraz system RSW PTG Frio Nordica (3 x 1100 kW) gwarantują skuteczne i ekologiczne przechowywanie złowionych ryb.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland, zlokalizowana w Gdańsku, regularnie realizuje zamówienia dla klientów z krajów skandynawskich, dostarczając jednostki najwyższej klasy i promując zrównoważone rozwiązania w branży morskiej. Każdy ze zwodowanych statków, w tym nowo powstały trawler, stanowi połączenie tradycji i innowacji, co budzi uznanie wśród międzynarodowych kontrahentów.
Nowy trawler imponuje nie tylko rozmiarami i zaawansowanymi parametrami technicznymi, ale również podkreśla znaczenie polskiego przemysłu stoczniowego. Choć mowa o duńskiej stoczni, jej działalność w Gdańsku dowodzi, że Polska odgrywa istotną rolę na światowym rynku w tej branży.
Wodowanie tej jednostki to dowód na to, że Gdańsk pozostaje jednym z kluczowych ośrodków przemysłu morskiego w Europie, z dużym potencjałem rozwoju i wprowadzania innowacji.
Materiały z wodowania zobaczysz w tym miejscu (zdjęcia, wideo).
zobacz też
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
ORLEN Neptun uruchamia pierwszy terminal offshore wind w Polsce
Babcock z kontraktem na usuwanie paliwa jądrowego z okrętów podwodnych
Największy projekt offshore w Polsce z wnioskiem do URE
Zanurzeni w obietnicach. Kiedy Polska doczeka się nowych okrętów podwodnych?
Dwie jednostki Damen Combi Freighter 3850 zwodowane dla Fast Lines Belgium
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
Tajlandia wybiera myśliwce Saab Gripen E/F. Nowy etap w strategicznym partnerstwie z Szwecją
Port Aarhus buduje nowy terminal kontenerowy. Powstanie nabrzeże o długości 430 metrów
REKLAMA