Rekordowy transport jachtów w Brisbane. CMA CGM Abu Dhabi wyznacza nowe standardy. 15 jachtów na pokładzie statku
W Brisbane (Australia) zrealizowano bezprecedensową operację przeładunkową w segmencie transportu projektowego. Na pokład kontenerowca CMA CGM Abu Dhabi jednorazowo załadowano 15 jachtów rekreacyjnych, ustanawiając nowy rekord w historii żeglugi kontenerowej.
gospodarka morska logistyka na świecie porty transport i spedycja wiadomości16 września 2025 | 18:29 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj

fot. CMA CGM
Operacja została przeprowadzona w formule breakbulk, z zastosowaniem hybrydowej metody załadunku – zarówno bezpośrednio z nabrzeża, jak i z jednostek pływających. Dzięki takiej kombinacji udało się zoptymalizować rozmieszczenie ładunku, zminimalizować ryzyko i utrzymać wysoką dynamikę operacji.
CMA CGM Abu Dhabi to nowoczesny kontenerowiec o pojemności ponad 15 000 TEU, długości 366 metrów i szerokości 51 metrów, obsługujący główne szlaki między Azją a Australią. Możliwość jednorazowego przyjęcia tak nietypowego i wymagającego ładunku dowodzi elastyczności projektowej i operacyjnej jednostki.
Dzięki tej operacji Port Brisbane umacnia swoją pozycję jako jeden z najważniejszych hubów przeładunkowych w regionie Pacyfiku. Terminal w ostatnich latach inwestuje w infrastrukturę do obsługi ładunków niestandardowych, a rekordowy załadunek jachtów potwierdza zdolność portu do realizacji najbardziej wymagających projektów.
Przeładunek wymagał ścisłej koordynacji armatora, operatora terminalu oraz wyspecjalizowanych zespołów dźwigowych. Efektem była największa w historii jednorazowa wysyłka jachtów na statku kontenerowym, wskazująca na rosnące znaczenie segmentu project cargo w globalnej logistyce kontenerowej.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
galeria
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o stabilizatorach na statku. Dlaczego talerze nie spadają?
Port Gdańsk otwiera nowy rozdział współpracy z Azją Południowo-Wschodnią
VanDutch 56: minimalizm, moc i morski szyk
Przylądek Pomerania a terminal w Świnoujściu. Co dalej z portem, który ma wzmocnić polską obecność na Bałtyku?
Port Gdańsk z rekordem w przeładunkach kontenerów po trzech kwartałach 2025 roku
Projekt Baltica 1 z decyzją środowiskową. PGE wzmacnia pozycję w morskiej energetyce wiatrowej
Cantieri di Pisa prezentuje Super Polaris 70. To nowa era jachtów ekspedycyjnych?
Właściciele superjachtów wracają do Damen Yachting. Zaufanie i jakość refitów w centrum uwagi
Sunreef Yachts powołuje nowego dyrektora zarządzającego w USA
Energia z Bałtyku coraz bliżej. Kluczowy etap Baltic Power zakończony
REKLAMA