Portomat w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu. Pierwszy taki system w Polsce
Port Jachtowy w Kołobrzegu wprowadził właśnie nowatorskie rozwiązanie – pierwszy w Polsce portowy parkomat dla jednostek pływających, nazwany przez producenta portomatem. Urządzenie stanęło na nabrzeżu Basenu Solnego, który od 2015 roku pozostaje jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w marinie.
gospodarka morska inwestycje lifestyle morski pomorze zachodnie porty turystyka morska i rekreacja wiadomości żeglarstwoDzisiaj | 08:54 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Port Kołobrzeg
Nowy system działa analogicznie do miejskich parkomatów, jednak wyposażono go w specjalistyczne oprogramowanie dostosowane do potrzeb żeglarzy. Intuicyjne menu, możliwość płatności kartą lub BLIK-iem, dostępność 24/7 oraz zasilanie zarówno z sieci, jak i paneli solarnych – wszystko to ma ułatwić codzienną obsługę gości portu.
– Portomat to efekt uważnego słuchania głosów naszych rezydentów i odwiedzających żeglarzy – komentuje zespół Portu Kołobrzeg. – Czasem niewielka zmiana robi dużą różnicę. Jesteśmy dumni, że to właśnie u nas uruchomiono pierwszy tego typu system w Polsce.
Inwestycja ma zminimalizować potrzebę fizycznego kontaktu z bosmanatem przy opłacaniu postoju, choć – jak podkreśla załoga mariny – bezpośredni kontakt i dobra relacja z załogą portową pozostają niezmiennie mile widziane.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
ARP S.A. wspiera rozwój lokalnych kompetencji sektora offshore. Warsztaty „Offshore bez barier” w Sopocie
PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic połączą siły na rzecz rozwoju polskiej floty offshore wind
Strategiczna współpraca polskich portów. Nowy rozdział dla konkurencyjności, bezpieczeństwa i rozwoju
Szwecja i Litwa wyznaczają kurs ku bezemisyjnej żegludze
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o modernizacji i modyfikacji okrętów Marynarki Wojennej
Damen prezentuje nową serię wszechstronnych jednostek roboczych z HDPE
30 lat morskiej energetyki wiatrowej: Tunø Knob - początek globalnej rewolucji
Ponad 2 miliardy złotych z KPO na realizację Programu FSRU. Strategiczna inwestycja GAZ-SYSTEM nabiera tempa
Ważące ponad 200 ton rury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 przetransportowane do Polski
Pomorze Zachodnie inwestuje w żeglugę śródlądową. Nowy sezon tramwaju wodnego połączy trzy porty
REKLAMA