Port Gdynia rozwija relacje z Azją. Delegacja z Kaohsiungu z wizytą nad Bałtykiem
Bałtyk i Morze Południowochińskie dzieli tysiące kilometrów, ale łączy je wspólna wizja rozwoju portów i nowoczesnej gospodarki morskiej. Delegacja z Kaohsiungu, jednego z najważniejszych portów Tajwanu, odwiedziła Port Gdynia, aby zapoznać się z jego inwestycjami oraz możliwościami współpracy w obszarze logistyki i transportu.
biznes gospodarka morska inwestycje logistyka na świecie pomorze porty transport i spedycja trójmiasto wiadomości18 września 2025 | 09:42 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj

fot. Port Gdynia
Wizyta w Gdyni była częścią programu pobytu delegacji z Tajwanu, w trakcie którego w niedzielę 14 września podpisano umowę o partnerstwie siostrzanym między Gdynią a Kaohsiungiem, a także memorandum dotyczące rozwoju relacji gospodarczych. Spotkanie w Porcie Gdynia stanowiło naturalne uzupełnienie tych działań – przenosząc współpracę na poziom infrastrukturalny i logistyczny.
Inwestycje i zrównoważony rozwój w centrum uwagi
Podczas wizyty specjaliści z Portu Gdynia – Adam Hoppe, dyrektor Biura Strategii i Analiz Rynkowych, oraz Angelika Zając-Szypulska, specjalistka w tym biurze – zaprezentowali kluczowe projekty infrastrukturalne: budowę Portu Zewnętrznego, realizację Drogi Czerwonej, modernizację linii kolejowej nr 201 oraz rozwój infrastruktury intermodalnej. Przedstawiono także działania związane z transformacją ekologiczną i procesami cyfryzacji, które mają umocnić pozycję Portu Gdynia w europejskich łańcuchach dostaw.
– Choć jesteśmy najmłodszym z polskich portów, możemy poszczycić się bogatą historią oraz ścisłymi związkami z miastem. Razem z Gdynią tworzymy unikalny ekosystem gospodarczy. Jestem przekonany, że nasza współpraca z partnerami z Kaohsiungu otworzy nowe perspektywy rozwoju – zarówno w wymiarze lokalnym, jak i międzynarodowym – podkreślił Mirosław Czapiewski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Globalne znaczenie lokalnych portów
Zarówno Gdynia, jak i Kaohsiung rozwijały się dzięki gospodarce morskiej i dziś stawiają na innowacje, zrównoważony rozwój oraz budowanie globalnych powiązań gospodarczych. Spotkanie otworzyło przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz inicjowania wspólnych projektów, które w przyszłości mogą wzmocnić pozycję obu miast jako strategicznych centrów logistycznych w Europie i Azji.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o stabilizatorach na statku. Dlaczego talerze nie spadają?
Port Gdańsk otwiera nowy rozdział współpracy z Azją Południowo-Wschodnią
VanDutch 56: minimalizm, moc i morski szyk
Polskie systemy antydronowe z Gdyni w służbie bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie
TRIDENT 810: nowy 81-metrowy żaglowy superjacht Royal Huisman gotowy do budowy
Część lądowa Programu FSRU na półmetku. Gazociąg Gdańsk-Gustorzyn coraz bliżej realizacji
Polska stawia na morze. Nowelizacja ustawy offshore z podpisem prezydenta: przełomowy krok dla morskiej energetyki
Przylądek Pomerania a terminal w Świnoujściu. Co dalej z portem, który ma wzmocnić polską obecność na Bałtyku?
Port Gdańsk z rekordem w przeładunkach kontenerów po trzech kwartałach 2025 roku
Projekt Baltica 1 z decyzją środowiskową. PGE wzmacnia pozycję w morskiej energetyce wiatrowej
REKLAMA