Nowa jakość podróży na Mierzeję Wiślaną. Kurs na Krynicę Morską bez utrudnień
Budimex, jeden z liderów w sektorze budownictwa drogowego w Polsce, zakończył kompleksową przebudowę drogi wojewódzkiej DW501, łączącej Gdańsk z Krynicą Morską. Realizacja inwestycji, która trwała dwa lata, rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku i została ukończona pod koniec 2024 roku. Koszt przedsięwzięcia wyniósł ponad 100 mln zł.
biznes logistyka transport i spedycja wiadomości27 lutego 2025 | 21:00 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Budimex
Strategiczne znaczenie inwestycji
DW501 stanowi kluczowe połączenie drogowe Mierzei Wiślanej z resztą kraju. W ostatnich latach jej stan techniczny ulegał systematycznemu pogorszeniu, głównie w wyniku wzmożonej eksploatacji związanej z budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Ukończenie tej inwestycji stworzyło możliwość podjęcia modernizacji drogi, zapewniając realną poprawę infrastruktury drogowej w regionie.
Zakres prac i efekty modernizacji
Projekt obejmował przebudowę 17,3-kilometrowego odcinka między Stegną a Krynicą Morską. W ramach inwestycji zmodernizowano nawierzchnię jezdni, wybudowano nową sieć kanalizacji deszczowej w miejscowościach położonych wzdłuż trasy oraz przebudowano skrzyżowania, co wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto powstała nowoczesna infrastruktura techniczna oraz chodniki, które przyczynią się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych.
- Przebudowa drogi DW501 to kluczowa inwestycja dla regionu, która nie tylko wpłynie na poprawę komunikacji, ale także przyczyni się do rozwoju turystyki oraz zwiększenia bezpieczeństwa podróżujących – podkreśla Miłosz Kulik, kierownik kontraktu w Budimex SA.
Udogodnienia dla turystów i mieszkańców
Droga DW501 jest kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla mieszkańców regionu oraz tysięcy turystów odwiedzających Krynicę Morską każdego roku. W okresie letnim trasa ta należy do najbardziej obciążonych dróg województwa pomorskiego, często borykając się z problemem korków. Przeprowadzone prace modernizacyjne znacząco poprawią komfort podróży i przepustowość drogi, ograniczając utrudnienia w ruchu.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o modernizacji i modyfikacji okrętów Marynarki Wojennej
Damen prezentuje nową serię wszechstronnych jednostek roboczych z HDPE
30 lat morskiej energetyki wiatrowej: Tunø Knob - początek globalnej rewolucji
Ponad 2 miliardy złotych z KPO na realizację Programu FSRU. Strategiczna inwestycja GAZ-SYSTEM nabiera tempa
AH-64D Apache już w Polsce. Nowy rozdział dla lotnictwa wojsk lądowych
Ważące ponad 200 ton rury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 przetransportowane do Polski
Flint Systems dostarcza pierwszy na świecie symulator spawania i cięcia podwodnego dla Marynarki Wojennej
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
REKLAMA