MSC Elisabetta zawinęła do Baltic Hub. Nowoczesny gigant kontenerowy w Gdańsku
W Porcie Gdańsk pojawiła się wyjątkowa jednostka – nowo wybudowany w 2025 roku kontenerowiec MSC Elisabetta. To jeden z najnowocześniejszych statków we flocie Mediterranean Shipping Company (MSC), a jego parametry techniczne robią ogromne wrażenie.
biznes gospodarka morska logistyka porty transport i spedycja trójmiasto wiadomości17 kwietnia 2025 | 19:55 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Baltic Hub
MSC Elisabetta ma 366 metrów długości oraz 51 metrów szerokości, co klasyfikuje ją wśród największych statków kontenerowych obsługiwanych przez polskie terminale. Ładowność jednostki wynosi 15 000 TEU, co znacząco zwiększa efektywność transportu w relacjach międzykontynentalnych.
Statek został wyposażony w zaawansowane systemy wspierające zrównoważoną żeglugę, w tym technologie ograniczające emisje spalin oraz poprawiające efektywność energetyczną. Konstrukcja jednostki spełnia najnowsze wymogi Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), co wpisuje się w światowe trendy modernizacji floty i dekarbonizacji transportu morskiego.
Zawinięcie MSC Elisabetta do Baltic Hub potwierdza gotowość gdańskiego terminalu do obsługi największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie jednostek pływających. Infrastruktura portowa, głębokości nabrzeży oraz nowoczesne zaplecze przeładunkowe pozwalają na efektywną obsługę statków tej klasy i zwiększają konkurencyjność portu na Bałtyku.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
PGZ w ciągu ostatniego roku zawarła kontrakty na ok. 120 mld zł. W planach rozbudowa zdolności produkcyjnych
W USA ceny ropy spadają; będzie nadwyżka surowca, a perspektywy wojny handlowej się pogarszają
Coraz więcej uszkodzonych aut używanych trafia do Polski. Import samochodów osiąga rekordowy poziom
W szczecińskim porcie powstanie multimodalny kolejowy węzeł przeładunkowy za 35 mln zł
Dok pływający PGZ Stoczni Wojennej przestawiony do nowej wnęki dokowej
Ministerstwo Infrastruktury: w tym roku blisko 65 ml zł na tory podejściowe do mniejszych portów
Jak zabezpieczyć energetyczną przyszłość Europy? - Ørsted publikuje plan działań dla morskiej energetyki wiatrowej
Morskie farmy wiatrowe do 2040 r. dadzą polskiemu systemowi elektroenergetycznemu 18 GW
Chińskie ministerstwo handlu: jesteśmy gotowi na dialog w sporze handlowym z USA
MSC Rose otwiera nowy rozdział dla Portu Gdynia
REKLAMA