MSC Elisabetta zawinęła do Baltic Hub. Nowoczesny gigant kontenerowy w Gdańsku
W Porcie Gdańsk pojawiła się wyjątkowa jednostka – nowo wybudowany w 2025 roku kontenerowiec MSC Elisabetta. To jeden z najnowocześniejszych statków we flocie Mediterranean Shipping Company (MSC), a jego parametry techniczne robią ogromne wrażenie.
biznes gospodarka morska logistyka porty transport i spedycja trójmiasto wiadomości17 kwietnia 2025 | 19:55 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Baltic Hub
MSC Elisabetta ma 366 metrów długości oraz 51 metrów szerokości, co klasyfikuje ją wśród największych statków kontenerowych obsługiwanych przez polskie terminale. Ładowność jednostki wynosi 15 000 TEU, co znacząco zwiększa efektywność transportu w relacjach międzykontynentalnych.
Statek został wyposażony w zaawansowane systemy wspierające zrównoważoną żeglugę, w tym technologie ograniczające emisje spalin oraz poprawiające efektywność energetyczną. Konstrukcja jednostki spełnia najnowsze wymogi Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), co wpisuje się w światowe trendy modernizacji floty i dekarbonizacji transportu morskiego.
Zawinięcie MSC Elisabetta do Baltic Hub potwierdza gotowość gdańskiego terminalu do obsługi największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie jednostek pływających. Infrastruktura portowa, głębokości nabrzeży oraz nowoczesne zaplecze przeładunkowe pozwalają na efektywną obsługę statków tej klasy i zwiększają konkurencyjność portu na Bałtyku.
zobacz też
Postaw nam kawę, a my postawimy na dobrą morską publicystykę! Wspieraj Gazetę Morską i pomóż nam płynąć dalej - kliknij tutaj!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Nowa era dla Ustki. Rozpoczęła się budowa bazy serwisowej dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica
Grupa Przemysłowa Baltic dostarczy kluczowe konstrukcje stalowe dla projektu Baltica 2
Polska energia z Bałtyku. Offshore wind jako filar transformacji energetycznej. Bartosz Fedurek dla Gazety Morskiej
Saab oferuje Kanadzie system GlobalEye. Nowoczesne rozwiązanie AEW&C na platformie Bombardiera
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Nowe źródło kogeneracyjne w Elblągu
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
REKLAMA