Gemini Cooperation rozpoczyna działalność. Nowa współpraca Hapag-Lloyd i Maersk
Hapag-Lloyd AG oraz Maersk A/S zainicjowały wspólne przedsięwzięcie pod nazwą Gemini Cooperation. Celem tej współpracy jest stworzenie szybkiej, elastycznej i zintegrowanej sieci morskiej o niezawodności harmonogramu przekraczającej 90 proc. po pełnym wdrożeniu, co ma nastąpić do czerwca 2025 roku.
biznes gospodarka morska porty wiadomości02 lutego 2025 | 10:28 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Hapag-Lloyd
- Uruchomienie nowej sieci to dla nas wszystkich ogromna szansa. Dzięki naszej ukierunkowanej niezawodności harmonogramu, lepiej zaspokoimy jedno z najważniejszych potrzeb naszych klientów i ustanowimy nowy standard jakości w branży. Razem z naszym partnerem operacyjnym, firmą Maersk, koncentrujemy się na realizacji naszego zobowiązania do 90 proc. niezawodności harmonogramu – wyjaśnia Rolf Habben Jansen, CEO Hapag-Lloyd.
Sieć Gemini wprowadzi również nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i przyspieszy trwające wysiłki obu firm na rzecz dekarbonizacji.
- Dzięki naszemu efektywnemu systemowi operacyjnemu hub & spoke możemy wprowadzać większe statki, jednocześnie optymalizując prędkość, redukując czas przestojów i tym samym zmniejszając emisję dwutlenku węgla. Wszystko to oszczędza naszym klientom wiele czasu i zasobów – dodaje Habben Jansen.
Kluczowe informacje o nowej sieci:
- Model hub & spoke
- 57 usług
- Pojemność 3,7 mln TEU
- Około 340 statków
- 29 głównych linii
- 28 połączeń międzyregionalnych (Europa: 13; Azja: 10; Bliski Wschód: 4; Ameryki: 1)
Zgodnie z ogłoszeniem z października 2024 roku, sieć Gemini zostanie przekierowana przez Przylądek Dobrej Nadziei. Partnerzy będą nadal monitorować i analizować najnowsze wydarzenia oraz ich wpływ na sytuację bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym i powrócą do tego regionu, gdy będzie to bezpieczne.
Usługi w nowej sieci morskiej są dostępne do rezerwacji na stronie Hapag-Lloyd.
zobacz też
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o modernizacji i modyfikacji okrętów Marynarki Wojennej
Damen prezentuje nową serię wszechstronnych jednostek roboczych z HDPE
30 lat morskiej energetyki wiatrowej: Tunø Knob - początek globalnej rewolucji
Ponad 2 miliardy złotych z KPO na realizację Programu FSRU. Strategiczna inwestycja GAZ-SYSTEM nabiera tempa
AH-64D Apache już w Polsce. Nowy rozdział dla lotnictwa wojsk lądowych
Ważące ponad 200 ton rury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 przetransportowane do Polski
Flint Systems dostarcza pierwszy na świecie symulator spawania i cięcia podwodnego dla Marynarki Wojennej
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
REKLAMA