Damen Shiprepair Vlissingen i Rossilini’s Four-10 podpisują kontrakt na wyposażenie REV Ocean
Damen Shiprepair Vlissingen (DSV) oraz Rossilini’s Four-10 podpisały kontrakt na wyposażenie statku badawczo-ekspedycyjnego REV Ocean. Umowa obejmuje zarówno wnętrze, jak i zewnętrzne elementy jednostki, a zakres prac zostanie zrealizowany w krytym doku DSV.
biznes gospodarka morska na świecie przemysł stoczniowy wiadomości16 lutego 2025 | 18:21 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Damen
Po ukończeniu REV Ocean będzie prowadzić badania obejmujące cały ekosystem morski – od strefy przybrzeżnej po głębiny abysalne, od regionów polarnych po tropikalne. Jednostka o wymiarach 194,4 na 22 metry będzie łączyć najnowocześniejszą technologię morską z zaawansowanymi możliwościami badawczymi, ustanawiając nowy standard w branży.
Na pokładzie znajdą się laboratoria wyposażone w nowoczesny sprzęt, umożliwiający konserwację, analizę i przechowywanie próbek na morzu. Szereg czujników akustycznych pozwoli na mapowanie dna oceanicznego na głębokościach hadalnych oraz badanie społeczności biologicznych w toni wodnej.
Statek będzie dysponować centrum konferencyjnym z salami spotkań, wielofunkcyjną przestrzenią wystawienniczą, audytorium na 35 miejsc z systemem Dolby Atmos do wykładów oraz profesjonalnym studiem montażowym do produkcji filmów dokumentalnych.
Dodatkowo, REV Ocean zostanie wyposażony w pięć dźwigów bramowych, możliwości trałowania pelagicznego oraz moonpool – otwór w kadłubie pozwalający na dostęp do wody w niemal każdych warunkach pogodowych.
Na pokładzie znajdzie się również DSV Aurelia – najgłębiej nurkująca trzyosobowa akrylowa łódź podwodna na świecie, zdolna do osiągania głębokości 2 200 metrów. Uzupełni ją ROV Aurora, z systemem zarządzania przewodem Borealis i zasięgiem operacyjnym do 6 000 metrów, co zapewni dostęp do 98% oceanów.
Eksplorację, zwłaszcza w regionach polarnych, ułatwi śmigłowiec Airbus ACH145, który może startować i lądować na dwóch pokładowych lądowiskach. Będzie on także służył do transportu załogi oraz dostaw.
George Gill, Dyrektor Projektu i przedstawiciel właściciela REV Ocean, skomentował: „Wraz ze zbliżającą się dostawą jednostki 884-REV Ocean z nowej stoczni, wkraczamy w kolejny etap naszej podróży. Właściciel oraz jego zespół są zachwyceni możliwością współpracy z Damen Shiprepair w ich imponującym obiekcie w Vlissingen.”
To porozumienie stanowi największy kontrakt w historii DSV, umacniając pozycję firmy jako kluczowego gracza w branży morskiej.
- W imieniu całego zespołu jesteśmy dumni i wdzięczni, że Rossilini’s Four-10 obdarzyło nas zaufaniem przy tym przełomowym projekcie. Nie możemy się doczekać realizacji tego największego zlecenia w naszej historii i pomyślnego doprowadzenia go do końca w nadchodzących miesiącach - powiedział Michiel de Vliegher, dyrektor zarządzający DSV.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Gazetę Morską". Codziennie aktualne informacje prosto z morza. Obserwuj gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Port Gdynia: zaproponowano dotychczasowemu operatorowi przedłużenie umowy dzierżawy terminala zbożowego
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o Biblii stoczniowców. Czym jest RTB?
Europejskie porty jednoczą się na rzecz wspólnego bezpieczeństwa
FAKRO uruchamia produkcję w USA. "W kraju nie było przychylności władz lokalnych"
Equinor i Polenergia z prawomocną decyzją środowiskową dla projektu morskiej farmy Bałtyk 1
Ukraiński resort rozwoju: chcemy wykorzystać polskie inwestycje do odbudowy przemysłu morskiego
Prezydent Donald Trump domaga się bezpłatnego udostępnienia Kanału Panamskiego oraz Kanału Sueskiego
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy
PGE Baltica podpisała umowę na przeprowadzenie badań geofizycznych dla projektu MFW Baltica 9
Port Gdańsk na EKG 2025: Budujemy odporność poprzez inwestycje
REKLAMA