Nowy etap rozwoju toru wodnego na rzece Elbląg: podpisano umowę na projekt i nadzór autorski
Podpisano kluczową umowę związaną z rozwojem infrastruktury wodnej w regionie. Biuro projektowe Mosty Gdańsk Sp. z o.o. opracuje dokumentację projektową dla inwestycji „Budowa toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku od punktu P1 do punktu Port” oraz będzie pełnić nadzór autorski nad jej realizacją. Wartość kontraktu wynosi 497 400,00 zł.
biznes gospodarka morska logistyka polityka porty trójmiasto wiadomości25 marca 2025 | 10:11 | Źródło: Urząd Morski w Gdyni / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Urząd Morski w Gdyni
Nowy tor wodny na rzece Elbląg – szczegóły projektu
Przedmiotem zamówienia jest stworzenie kompleksowej dokumentacji dla około 3-kilometrowego odcinka toru wodnego o szerokości 36 metrów i głębokości 5 metrów. Trasa obejmie odcinki od punktu P1 (przy oczyszczalni ścieków), przez punkt P2 (rozwidlenie z Kanałem Jagiellońskim), aż po punkt Port (w rejonie mostu Unii Europejskiej).
W ramach inwestycji przewidziano również budowę obrotnicy o średnicy 160 metrów w miejscu rozwidlenia rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego oraz wykonanie odcinkowego umocnienia brzegów tam, gdzie okaże się to niezbędne dla stabilności i bezpieczeństwa hydrotechnicznego.
Harmonogram i cele projektowe
Zgodnie z zapisami umowy, projektanci mają 9 miesięcy na przygotowanie pełnej dokumentacji wraz z decyzją zatwierdzającą projekt robót geologicznych. Kolejne 2 miesiące przeznaczone są na uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych. Cały proces powinien zakończyć się w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy.
Projekt stanowi kontynuację wcześniejszych analiz i koncepcji, opracowanych przez IBWPAN w listopadzie 2024 roku. Wstępne opracowanie wskazało potencjalne obszary wymagające wzmocnień brzegowych lub przeprowadzenia szczegółowych analiz geotechnicznych. Teraz wybrany wykonawca określi ostateczny zakres takich działań oraz dostosuje projekt do lokalnych uwarunkowań technicznych i środowiskowych.
Odwiedź nas na gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Saab oferuje Kanadzie system GlobalEye. Nowoczesne rozwiązanie AEW&C na platformie Bombardiera
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Sławków - lądowe okno na świat. Rozbudowa terminalu kluczowa dla logistyki Polski i Unii Europejskiej
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Nowe źródło kogeneracyjne w Elblągu
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Equinor i Polenergia rozpoczynają budowę morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Polska buduje fundamenty europejskiego offshore. Baltic Towers startuje z produkcją
Wysokie zyski Grupy Orlen w pierwszym kwartale 2025 roku
REKLAMA