Equinor i Polenergia badają, co znajduje się pod dnem morza
Equinor i Polenergia przeprowadzają geofizyczne badania sejsmiczne dna morskiego w ramach przygotowań do budowy projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Badania pozwolą określić, co znajduje się na dnie i pod dnem morza w miejscach planowanych fundamentów farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3.
biznes ekologia gospodarka morska offshore08 stycznia 2025 | 08:26 | Źródło: Polenergia / Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. Bałtyk123
Badania sejsmiczne 3D o wysokiej rozdzielczości prowadzone są przez statek Deep Helder z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, które dotychczas bardzo rzadko stosowano w badaniach na potrzeby offshore wind.
Celem prowadzonych badań jest wykrycie głazów i rozpoznanie budowy geologicznej do głębokości, której będą sięgać fundamenty turbin. Zebrane dane zostaną wykorzystane m.in. przy precyzyjnym doborze lokalizacji fundamentów typu monopal na obszarze morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3.
Ponadto na pokładzie statku jest obecny specjalistycznie wyszkolony obserwator ssaków morskich, który monitoruje ich obecność w rejonie badań geofizycznych, sprawdza populację i dokładne miejsca występowania tych zwierząt.
Na statku znajduje się także operator pasywnego monitoringu akustycznego, który prowadzi ciągły nasłuch wokalizacji ssaków morskich w nocy i okresach gorszej widoczności w ciągu dnia, np. podczas mgły. Wszystko po to, by ograniczać potencjalny wpływ na środowisko.
zobacz też
Śledźcie nas na portalu X, aby być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami | gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
ORLEN Neptun uruchamia pierwszy terminal offshore wind w Polsce
Babcock z kontraktem na usuwanie paliwa jądrowego z okrętów podwodnych
Największy projekt offshore w Polsce z wnioskiem do URE
Zanurzeni w obietnicach. Kiedy Polska doczeka się nowych okrętów podwodnych?
Dwie jednostki Damen Combi Freighter 3850 zwodowane dla Fast Lines Belgium
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
REKLAMA