PGZ Stocznia Wojenna: ORP Mamry rozpoczyna próby morskie po modernizacji
Zmodernizowany trałowiec ORP Mamry powrócił na morze – PGZ Stocznia Wojenna rozpoczęła dziś próby morskie jednostki po gruntownej modernizacji. Prace obejmowały konserwację kadłuba i nadbudówki oraz wymianę kluczowych systemów, co znacząco podniosło efektywność i możliwości operacyjne okrętu.
gospodarka morska marynarka wojenna przemysł stoczniowy przemysł zbrojeniowy trójmiasto wiadomości18 lutego 2025 | 13:20 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj
fot. pgzsw
Nowoczesne systemy napędowe i sterowania
W ramach modernizacji na ORP Mamry zamontowano nowoczesne silniki główne MTU 8V2000M72 o mocy do 608 kW. Wymianie poddano również cały układ napędowy oraz mechanizmy pomocnicze, co przekłada się na większą niezawodność i lepszą ekonomikę eksploatacji. Dodatkowo zmodernizowano centrum sterowania siłownią, agregaty prądotwórcze oraz systemy nawigacyjne i łączności, zwiększając zdolności operacyjne okrętu.
Zwiększona efektywność i bezpieczeństwo
ORP Mamry, jako jeden z trałowców projektu 207, został wyposażony w zaawansowane technologie minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w misjach przeciwminowych. Dzięki przeprowadzonym modernizacjom poprawiły się również warunki pracy załogi, a także zmniejszono koszty eksploatacyjne jednostki.
- Najwyższym priorytetem dla Stoczni jest terminowa realizacja projektów dla Marynarki Wojennej RP oraz zapewnienie jakości, od której zależy niezawodność i bezpieczeństwo działań naszych marynarzy – podkreśla Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Gazetę Morską". Codziennie aktualne informacje prosto z morza. Obserwuj gazetamorska.pl!
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Flint Systems dostarcza pierwszy na świecie symulator spawania i cięcia podwodnego dla Marynarki Wojennej
Polenergia i Equinor zapraszają na kolejne spotkania informacyjne dla rybaków
ORLEN zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG w Szczecinie
Bezpieczeństwo i innowacje w żegludze. TransNav 2025 w Gdyni
ORLEN Neptun uruchamia pierwszy terminal offshore wind w Polsce
Największy projekt offshore w Polsce z wnioskiem do URE
Zanurzeni w obietnicach. Kiedy Polska doczeka się nowych okrętów podwodnych?
Dwie jednostki Damen Combi Freighter 3850 zwodowane dla Fast Lines Belgium
Świnoujście pozyskało ponad 4 miliony zł na remont promu Karsibór II
Otwarcie terminalu T3 w Baltic Hub w Gdańsku. Nowy rozdział w logistyce kontenerowej i rozwoju portów w Polsce
REKLAMA