Na pokład Polonii załadowano 20 wagonów kolejowych. Specjalne zadanie zrealizowane przez Unity Line
Unity Line to jeden z największych bałtyckich armatorów, którego promy łączą Polskę ze Szwecją. Spółka powstała w maju 1994 roku i wchodzi obecnie w skład grupy kapitałowej Polskiej Żeglugi Morskiej. W listopadzie zrealizowali również transport 20 wagonów.
gospodarka morska logistyka na świecie porty sprzęt i technologie transport i spedycja19 listopada 2024 | 10:00 | Źródło: Unity Line / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Unity Line
W porcie Ystad doszło do nietypowy załadunku – na pokład promu Polonia trafiło 20 pustych wagonów węglarek. Jednostka należąca do Unity Line, jako jedyna na trasie Świnoujście-Ystad, jest przystosowana do transportu kolejowego dzięki pokładowym torom kolejowym, które łączą się bezpośrednio z infrastrukturą terminali w obu portach. Rozwiązanie to pozwala na płynne przemieszczanie wagonów między lądem a promem, eliminując konieczność dodatkowych przeładunków czy transportu drogowego, co czyni transport bardziej efektywnym i przyjaznym dla środowiska.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
galeria



komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
ORLEN Neptun stawia na polskie firmy. MEWO, Geofizyka Toruń i ORLEN Petrobaltic zbadają Bałtyk dla Baltic East
Politechnika Gdańska rozwija system ultradźwiękowy do badania stanu statków
Port Gdańsk zyska nowoczesne centrum kontroli granicznej. Rusza ważna inwestycja dla polskiego wybrzeża
Port Łeba otwiera się na offshore. Zakończenie modernizacji w sierpniu 2026
Polscy armatorzy łączą siły pod wspólną marką POLSCA Baltic Ferries. Co to oznacza dla branży?
Equinor i Polenergia rozpoczynają budowę morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Polska buduje fundamenty europejskiego offshore. Baltic Towers startuje z produkcją
Wysokie zyski Grupy Orlen w pierwszym kwartale 2025 roku
Produkcja elementów fundamentów Baltica 2 będzie realizowana w Polsce
Orlen i Northland Power przyspieszają budowę pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku
REKLAMA