Na pokład Polonii załadowano 20 wagonów kolejowych. Specjalne zadanie zrealizowane przez Unity Line
Unity Line to jeden z największych bałtyckich armatorów, którego promy łączą Polskę ze Szwecją. Spółka powstała w maju 1994 roku i wchodzi obecnie w skład grupy kapitałowej Polskiej Żeglugi Morskiej. W listopadzie zrealizowali również transport 20 wagonów.
gospodarka morska logistyka na świecie porty sprzęt i technologie transport i spedycja19 listopada 2024 | 10:00 | Źródło: Unity Line / Gazeta Morska | Opracował: Daniel Nawrocki | Drukuj
fot. Unity Line
W porcie Ystad doszło do nietypowy załadunku – na pokład promu Polonia trafiło 20 pustych wagonów węglarek. Jednostka należąca do Unity Line, jako jedyna na trasie Świnoujście-Ystad, jest przystosowana do transportu kolejowego dzięki pokładowym torom kolejowym, które łączą się bezpośrednio z infrastrukturą terminali w obu portach. Rozwiązanie to pozwala na płynne przemieszczanie wagonów między lądem a promem, eliminując konieczność dodatkowych przeładunków czy transportu drogowego, co czyni transport bardziej efektywnym i przyjaznym dla środowiska.
Obserwuj Gazetę Morską w mediach społecznościowych! X (Twitter), Facebook, Instagram, Threads, YouTube i czytaj gazetamorska.pl.
Daniel Nawrocki
redaktor
galeria
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz.
zobacz też
Nowy inwestor w szczecińskim Porcie. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy
Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminalu FSRU w Porcie Gdańsk
RWE uzyskało pozwolenia na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Przemysł morski mobilizuje się do wdrożenia czystych paliw. Dekada przełomu dla czystej żeglugi
W Porcie Gdańsk powstanie Agro Terminal. Zrealizuje go spółka Port Gdański Eksploatacja
Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka: "Podpisaliśmy kolejne umowy na terminal kontenerowy w Świnoujściu"
Pierwsze rozładowanie przy nowym nabrzeżu w Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu
Nowy Morski Terminal Przeładunkowy już gotowy
Rekordowe importy węgla przez Chiny w 2024 roku. Jak wpływają na transport morski?
Maersk przekształca magazyn w Chennai w obiekt zarządzany wyłącznie przez kobiety
REKLAMA