Port Gdańsk z rekordem w przeładunkach kontenerów po trzech kwartałach 2025 roku
Po trzech kwartałach 2025 roku Port Gdańsk utrzymuje silną pozycję wśród najdynamiczniej rozwijających się portów Europy. Stabilny wzrost wolumenu przeładunków, rekordowe wyniki w segmencie drobnicy skonteneryzowanej oraz konsekwentna realizacja strategii inwestycyjnej potwierdzają jego kluczową rolę w regionalnej i międzynarodowej logistyce morskiej.
biznes gospodarka morska logistyka pomorze porty transport i spedycja wiadomości04 listopada 2025 | 18:21 | Źródło: Gazeta Morska | Opracował: Kamil Kusier | Drukuj

fot. distelAPPArath / pixabay
W okresie od stycznia do końca września br. w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 59 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024, kiedy obsłużono nieco ponad 58 mln ton. Na szczególną uwagę zasługuje segment drobnicy skonteneryzowanej, który odnotował rekordowy wynik – ponad 2 mln TEU, co stanowi wzrost o 21,7 proc. rok do roku (lub 15,5 proc., licząc według tonażu).
Dynamiczne wzrosty odnotowano również w przeładunkach rudy (+174 proc.) oraz innych ładunków masowych (+8,3 proc.). Segment paliw płynnych pozostaje stabilnym filarem działalności portu – mimo niewielkiego spadku o 2,4 proc., odpowiada on za około 50 proc. całkowitego wolumenu przeładunków.
W ciągu dziewięciu miesięcy 2025 roku do Portu Gdańsk zawinęło 2667 statków handlowych – niemal tyle samo co rok wcześniej, przy czym jednostki te charakteryzowały się wyższym tonażem, co świadczy o rosnącym znaczeniu portu dla największych armatorów.
Wyniki finansowe potwierdzają dobrą kondycję portu – zysk netto wyniósł 285,6 mln zł. Zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich, środki te są przeznaczane m.in. na dalszy rozwój infrastruktury portowej: modernizację nabrzeży, rozbudowę terminali oraz sieci drogowo-kolejowej, a także inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne podnoszące bezpieczeństwo i efektywność operacji.
Jak podkreśla podkreśla Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A., osiągnięte wyniki to dowód skuteczności przyjętej strategii rozwoju i zaangażowania wszystkich partnerów Portu Gdańsk. Stanowią one solidny fundament do dalszego umacniania naszej pozycji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Rekordowe przeładunki kontenerowe i stabilna sytuacja finansowa potwierdzają, że Port Gdańsk nie tylko utrzymuje tempo wzrostu, lecz także konsekwentnie buduje pozycję strategicznego hubu logistycznego dla całego regionu.
Kamil Kusier
redaktor naczelny
komentarze
Dodaj pierwszy komentarz
zobacz też
Przemysł stoczniowy jest sztos. Marcin Ryngwelski o stabilizatorach na statku. Dlaczego talerze nie spadają?
Port Gdańsk otwiera nowy rozdział współpracy z Azją Południowo-Wschodnią
VanDutch 56: minimalizm, moc i morski szyk
Polskie systemy antydronowe z Gdyni w służbie bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie
TRIDENT 810: nowy 81-metrowy żaglowy superjacht Royal Huisman gotowy do budowy
Część lądowa Programu FSRU na półmetku. Gazociąg Gdańsk-Gustorzyn coraz bliżej realizacji
Polska stawia na morze. Nowelizacja ustawy offshore z podpisem prezydenta: przełomowy krok dla morskiej energetyki
Przylądek Pomerania a terminal w Świnoujściu. Co dalej z portem, który ma wzmocnić polską obecność na Bałtyku?
Projekt Baltica 1 z decyzją środowiskową. PGE wzmacnia pozycję w morskiej energetyce wiatrowej
Premier Kanady z wizytą w Hanwha Ocean. KSS-III Batch II w centrum uwagi
REKLAMA